گروه حوادث: انباردار شرکت با همدستی همسرش نقشه سرقت 350هزار عدد انواع داروهای نایاب را طراحی کرد و بعد از آن انبار شرکت را به آتش‌کشید تا ردی از خود بر جا نگذارد غافل از اینکه خیلی زود دستش رو خواهد شد.

اوایل تیرماه سال‌جاری مأموران آتش‌نشانی رشت در جریان آتش گرفتن انبارشرکت پخش دارو قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آتش‌نشانان عملیات مهار آتش را آغاز کردند که بعد از خاموش کردن آن به بررسی علت پرداختند تا اینکه مشخص شد اتصالی سیم برق موجب حادثه بوده است.

این در حالی بود که کارشناسان اعلام کردند اتصالی برق و آتش‌سوزی، عمدی صورت گرفته است. با اعلام این گزارش مأموران پلیس آگاهی رشت نیز در جریان این حادثه قرار گرفتند و از همان زمان تحقیقات ویژه برای افشای راز این آتش سوزی عمدی آغاز شد. تیم تحقیق در نخستین مرحله به بازجویی از نگهبان پرداختند.

وی گفت: شب حادثه انباردار شرکت بعد از قفل کردن انبار ازشرکت بیرون رفت و در حدود 20دقیقه بعد از رفتن او متوجه آتش سوزی شدم که بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفتم. با اظهارات این نگهبان، انباردار شرکت نیز تحت بازجویی قرار گرفت. وی مدعی شد که شب حادثه انبار را قفل کرده و به سمت خانه‌اش رفته است و اطلاعی از آتش‌گرفتن انبار ندارد.

افشای راز سرقت

در بررسی‌های بعدی این حقیقت افشا شد که داخل کارتن‌هایی که در انبار بوده 350هزار عدد انواع داروهای نایاب وجود داشته که بقایای سوخته داروها در آتش سوزی دیده نشده است. این اتفاق نشان می‌داد که پیش از آتش‌سوزی عمدی، این داروها به سرقت رفته است و سارق یا سارقان برای اینکه ردی از خود برجای نگذارند انبار را به آتش کشیده‌اند.

پلیس دریافت که دزدان این داروهای کمیاب قطعا باید در بازار در جست‌وجوی خریدار باشند تا دست به فروش این داروها بزنند. بنابراین مأموران پلیس تحقیقات خود را در این شاخه متمرکز کردند وبرای اینکه زودتر سارقان را به دام اندازند خودشان در نقش خریدار دارو حاضر شدند تا با نفوذ در دنیای سارقان بتوانند ردی از آنها به‌دست آورند.

چندروز بعد از این حادثه پلیس در جریان گزارشی قرار گرفت مبنی بر اینکه دو نفر قصد فروش این داروهای کمیاب را دارند؛ دونفری که وقتی برای معامله با خریداران قرار گذاشتند خود را در محاصره پلیس گرفتار دیدند. دو متهم دستگیر شده به اداره آگاهی انتقال یافتند و در تحقیقات اقرار کردند که داروها را شخصی به نام جلال برای فروش در اختیار آنها قرار داده است.

جلال کسی جز انباردار شرکت نبود. با افشای معمای پرونده و اینکه پشت‌پرده این سرقت‌ها انباردار شرکت بوده بررسی‌ها برای دستگیری وی آغاز شد تا اینکه مأموران هفته گذشته موفق شدند وی را هنگام شنا در دریای خزر شناسایی و دستگیر کنند.

اعتراف

این مرد جوان بعد از دستگیری مجددا تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت و آتش سوزی عمدی اعتراف کرد. وی گفت: چند‌ماه پیش با همدستی همسرم نقشه سرقت این داروها را طراحی کردیم و تصمیم گرفتیم آن را اجرا کنیم. برای همین نیمه‌های شب زمانی که مطمئن می‌شدیم نگهبان سر‌پست خود نیست از غفلت او استفاده کرده و همراه همسرم وارد انبار می‌شدیم.

سپس کارتن داروها را به داخل خودروی وانت انتقال می‌دادیم و با بازکردن پلمب کارتن، داروها را برداشته و پشت وانت قرار می‌دادیم. بعد از آن کارتن را مجددا پلمب می‌کردیم وبه انبار برمی‌گرداندیم تا هرکس وارد انبار شود با نبود کارتن شک نکند. وی ادامه داد: در مدت یک‌ماه هر شب به انبار شرکت می‌رفتیم و موفق شدیم 350هزار عدد انواع داروهای کمیاب را سرقت کنیم. بعد از سرقت هم با اتصالی دو سیم برق انبار را به آتش کشیدم و در را قفل کردم تا ردی از خود بر جا نگذارم غافل از اینکه به‌زودی لو خواهم رفت.

انباردار خیانتکار در ادامه گفت: داروهای سرقتی را به انبارهای دیگر منتقل کردیم و قصد داشتیم تا هر چند وقت یک‌بار تعدادی از آنها را بفروشیم.بعد از اعتراف وی کارآگاهان به بازرسی از انبارهای دیگر پرداختند ودر آنجا تعداد زیادی از داروهای سرقتی کشف شد. در ادامه پلیس همسر این انباردار و سه نفر دیگر را نیز دستگیر کرد.سرهنگ عبادالله کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام این خبر به همشهری گفت: زوج جوان و پنج همدست آنها پس از اعتراف با صدور قرار بازداشت راهی زندان شدند.

کد خبر 176366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز