چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برادر ناتنی رئیس جمهوری آمریکا که در کنیا زندگی می‌کند، اظهار داشت که تنها زمانی که پنج یا شش ساله داشته برادر خود را تنها برای مدت کوتاهی ملاقات کرده است.

جرج اوباما

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جورج اوباما، برادر ناتنی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا 30 سال سن دارد و در محله‌ای فقیرنشین در پایتخت کنیا زندگی می‌کند.

 وی اخیرا مصاحبه‌ای را با داینیش دسوزا، گزارشگر و خبرنگار آمریکایی انجام داده که قرار است در قالب مستندی انتقادی از باراک اوباما منتشر شود.

 وی در این مصاحبه درخصوص عدم وجود رابطه میان خود و باراک اوباما به عنوان برادر ناتنی‌اش صحبت می‌کند. جورج اوباما در سال 2008 هنگامی که برادر ناتنی‌اش به عنوان یک کاندیدای انتخاباتی پیش رو مشهور شد، مورد توجه عموم قرار گرفت. در آن زمان وی در خانه کوچکی در محله فقیرنشین "هارومه" در شهر نایروبی زندگی می‌کرد و این مساله موجب شد منتقدان اوباما وی را به خاطر حمایت نکردن از وی تمسخر کنند.

 داینیش دسوزا که این مصاحبه را از جورج اوباما به عمل آورده در حال ساخت مستندی براساس کتاب خود به نامه "ریشه‌های خشم اوباما" است که عمدتا بر دیدگاه‌های وی درخصوص استعمارگری می‌پردازد.

 جورج اوباما در پاسخ به سوال این خبرنگار درخصوص این که آیا از بابت کمک نکردن باراک اوباما به خود دلخور نیست، این مساله را رد کرد. وی در پاسخ گفت: فکر می‌کنم باراک اوباما خانواده خود را دارد و باید به خانواده‌اش کمک کند.

 مصاحبه‌گر در ادامه تاکید کرد که آنها خویشاوندان خونی یکدیگر هستند و وی نیز بخشی از خانواده اوباما محسوب می‌شود اما جورج اوباما در پاسخ گفت: درست است من نیز بخشی از این خانواده هستم اما سنم بالا رفته و می‌‌توانم به خودم کمک کنم.

 وی افزود: باراک اوباما مسائل دیگری برای رسیدگی به آن دارد. وی مراقب اوضاع جهان است، بنابراین مراقب من نیز هست!

 جورج اوباما عنوان کرد: هنگامی که تنها پنج یا شش سال داشته ملاقات کوتاهی با باراک اوباما داشته است.

 وی تاکید کرد: من از ملاقات با وی شگفت‌زده شدم زیرا یک فرد نیمه سیاه‌پوست بود.

 این در حالی است که باراک اوباما و جورج اوباما پدر مشترکی دارند اما مادر باراک اوباما که زنی سفید پوست به نام آن "استنلی ان دونهام" بوده، ریشه اروپایی داشته و وی را در هاوایی آمریکا به دنیا آورده است.

 با وجود اینکه باراک اوباما و جورج اوباما پدری همنام با رئیس‌ جمهوری آمریکا دارند (باراک اوباما)، اما فاصله سنی زیاد میان آنها موجب شده رابطه‌ای بین آنها شکل نگیرد. باراک اوباما 50 سال سن دارد، در حالی که جورج اوباما 30 ساله است. باراک اوبامای پدر نیز شش ماه پس از به دنبال آمدن جورج اوباما در تصادف با خودرو کشته شد.

کد خبر 177131
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز