یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم روستایی در قلب هندوستان،‌ متفاوت از تمامی افسانه‌ها و فیلم‌های رومانتیک هندی، اجازه علاقمند شدن به یکدیگر را ندارند زیرا در این روستا عاشقی ممنوع شده است.

هند

روستای آسارا در شمال غرب استان "اوتار پرادش" روستایی است که در آن علاقمند شدن به یکدیگر و ازدواج از روی عشق و علاقه ممنوع اعلام شده و به زنان زیر 40 سال دستور داده شده تا به تنهایی از خانه‌های خود بیرون نیایند.

شورای این روستا طی حرکتی که رسانه‌های محلی آن را طالبانی‌سازی روستا توصیف کرده‌اند،‌ همچنین استفاده از گوشی موبایل برای زنان روستا را ممنوع اعلام کرده است. یکی از اعضای این شورا اعلام کرده ازدواج از روی عشق و علاقه به جامعه آسیب وارد کرده و شرم‌آور است.

این دستورات با اعتراض‌های شدیدی در هندوستان مواجه شده،‌ کشوری که تلاش دارد تا مدرن شود اما سنت‌های محافظه‌کارانه اجتماعی در بسیاری از مناطق حتی کوچکترین حق و حقوقی برای زنان قائل نمی‌شود.

از سویی دیگر وزیر کشور هندوستان این دستور‌ها را محکوم و اعلام کرد در یک جامعه دموکرات چنین رفتار‌هایی هیچ جایگاهی ندارند. وی از پلیس هندوستان تقاضای مداخله کرده و دستور دستگیری افرادی را صادر کرد که علیه جوانان این روستا بر اساس دادگاه محلی روستا اقدام کند.

هندوستان ماه گذشته در نظر‌سنجی بنیاد تامسون رویترز به عنوان یکی از بدترین کشورها برای زندگی زنان معرفی شده‌است.

کد خبر 177474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز