گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره بام (برترین ایده‌های محلی) از تشکیل کانون شهروندان خلاق خبر داد و گفت: رهاورد برگزاری جشنواره بام تشکیل این کانون در 374 محله تهران و ایجاد تعامل سازنده با شهروندانی است که می‌خواهند با تفکر و ایده‌شان آینده شهر را بسازند.

سید محمدهادی ایازی در مراسم اختتامیه جشنواره بام که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای طرح مدیریت محله و ساماندهی 13موضوع مهم و اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی در آن انگیزه مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را افزایش داده است. ایازی با تقدیر از همکاری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با همکاری دلسوزانه و مجدانه شورای اسلامی شهر توانسته‌ایم نقش بسزایی در جلب و جذب مشارکت شهروندان ایفا کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: گسترش تعامل مدیران محله و شورایاران به‌طور قطع در پیشبرد اهداف مدیریت شهری مؤثر خواهد بود و شهروندان را به نقش‌آفرینی در اجرای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مصمم خواهد کرد. وی افزود: برگزاری پنج جشنواره تسنیم، مشکات، پویا، شمسه و شکوفا در حوزه تخصصی امور بانوان، علم و زندگی، ورزش، فرهنگ و هنر و همچنین فناوری اطلاعات در سال‌جاری پاسخ به مطالبه‌ای است که شهروندان از مدیریت شهری دارند.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش‌های شهروندی و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: جشنواره بام تحقق شعار از مردم و برای مردم را میسر ساخت و با دریافت هزار و 550 ایده توانست بخش قابل توجهی از خواسته‌های شهروندان را دریافت کند. وی ادامه داد: شماری از ایده‌های ارائه‌شده به جشنواره برای طرح در شورای اسلامی شهر انتخاب شده است و در آینده‌ای نزدیک فرایند اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

ایده پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی برگرفته از جشنواره بام

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه جشنواره بام (برترین ایده‌های محلی) گفت: ایده پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی یکی از ایده‌هایی بود که در جشنواره بام مطرح شد و تحقق این امر تک‌نرخی‌شدن کرایه تاکسی را به همراه خواهد داشت.
مهدی چمران ضمن بیان این مطلب افزود: تلاش برای دریافت ایده‌ها و آشنایی با مطالبات شهروندان در دوره اخیر مدیریت شهری مورد تأکید قرار گرفته است و امروز خوشبختانه شاهد حضور آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در تمامی عرصه‌های برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت هستیم.

وی گفت: ساختار شورایاری‌ها و مدیریت محله فرصت مشارکت و حضور شهروندان در اداره امور شهر را فراهم کرده و مانع از برنامه‌ریزی یکجانبه و یکسویه مدیریت شهری بر شهروندان‌شده است. وی با اشاره به اید‌ه‌هایی که به جشنواره بام ارائه شده است، گفت:

ایده‌های خلاقانه و بسیار خوبی به جشنواره بام ارائه شده بود که بررسی آنها راهکارهای مناسبی را پیش روی مدیران شهری برای حل معضلات قرار می‌دهد. چمران از الکترونیکی‌شدن پرداخت کرایه تاکسی در تهران خبر داد و افزود: الکترونیکی‌شدن پرداخت کرایه تاکسی یکی از ایده‌هایی است که توسط شهروندان به جشنواره بام ارائه شده که خوشبختانه برنامه‌ریزی اجرایی آن آغازشده و نهایتا تا سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

کد خبر 178111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز