گروه سلامت: رئیس سازمان انتقال خون کشور ضمن درخواست از هموطنان مبنی‌بر اینکه در ایام نوروز نیازمندان خون را فراموش نکنند، از فعال بودن همه پایگاه‌های انتقال خون در این ایام خبر داد.

طبق آمار اعلام شده، در نوروز سال گذشته تعداد یک‌هزار و 700 نفر یعنی روزانه 85 نفر در تصادفات کشته شدند. بالابودن آمار  تصادفات در سفرهای نوروزی، نکته‌ای است که باعث می‌شود مسئولان سازمان انتقال خون توصیه اهدای خون را بار دیگر در آستانه تعطیلات نوروز تکرار کنند.

دکتر ابوالقاسمی گفت: مصرف بهینه خون توسط پزشکان می‌تواند کمک شایانی برای مصرف خون در کشور باشد لذا با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌هایی مثل پلاکت تنها از خون تازه امکان‌پذیر است، از عموم هموطنان دعوت می‌شود تا با اهدای خون خویش در ایام تعطیلات نوروزی بهار را به دل‌های بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

به گفته وی، ‌٩٨ پایگاه ثابت اهدای خون در سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت ‌٣٠/٨ الی ‌٣٠/١٨ آماده جمع‌آوری خون‌های اهدایی هستند و هموطنان می‌توانند در روزهای سه‌شنبه 29 اسفند85 از ساعت24 تا 8  به پایگاه مرکزی و از ساعت  19تا 8 به واحدهای پیروزی، آزادی، ولی‌عصر، صادقیه، شهرری مراجعه کنند.

همچنین چهارشنبه 1/1/86 پایگاه مرکزی از ساعت 24 تا 8، پنج‌شنبه 12/1/86 تا شنبه 14/1/86 پایگاه مرکزی از ساعت 24تا 8، واحدهای پیروزی، آزادی، ولی عصر، صادقیه، شهرری از ساعت 19 تا 8،  یکشنبه 15/1/86 تا پنج‌شنبه 19/1/86 تمام واحدهای سطح شهر فعال هستند. واحد خون‌گیری بیمارستان میلاد فقط یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه 5، 6 و 8 فروردین فعال است.

فراموش نکنید که با توجه رعایت استانداردهای بین‌المللی و در جهت افزایش ضریب امنیت و سلامت خون اهدایی، برخورداری از سلامت کامل و به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکسدار در هنگام اهدای خون ضروری است.

کد خبر 17856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز