رییس جمهوری اسلامی‌ایران گفت: امروز دشمنان ملت ایران می‌خواهند با استفاده از ابزار شورای امنیت، جلوی پیشرفت و توسعه ملت ایران را بگیرند اما شورای امنیت امروز هیچ مشروعیتی در بین ملت‌های عالم ندارد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد که در دومین روز از سفرش به استان یزد روز پنجشنبه 24 اسفند در جمع مردم شهرستان اردکان سخن می‌گفت، افزود: شورای امنیت کارنامه خود را به طور آشکار برای ملت‌ها منتشر کند تا مشخص شود که کجا حق ملت‌ها را به آنها بازگردانده است.

رییس جمهوری خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت:شما دنبال جلوگیری از چه چیزی هستید، امروز ملت ایران چرخه سوخت هسته‌ای را بطور کامل در اختیار دارد و اگر همه شما جمع شوید و اجداد خود را نیز از جهنم فرا بخوانید، قادر نیستید، جلوی حرکت ملت ایران را بگیرد.

احمدی نژاد افزود: اگر تصور می‌کنید مانند کبک سرهای خود را در برف فرو کنید و جایی را نبینید، کسی هم شما را نخواهد دید، اشتباه می‌کنید، ملت‌ها بیدار شده‌اند و از رفتار و اعمال شما متنفر و بیزار هستند.

رییس جمهوری اعلام کرد: استفاده از چرخه سوخت هسته‌ای حق ملت‌ها است و این فن‌آوری در دست جوانان ما و اندیشه ملت ما است و هیچ کسی نمی‌تواند مانع از توسعه و پیشرفت ملت ما شود.

احمدی نژاد در پاسخ به تهدیدات دشمنان ملت مبنی بر تحریم ایران، گفت: ما هرگز کمک شمارا نخواهیم خواست وهیچ زمانی نیزازشما درخواست کمک نکرده‌ایم.

رییس جمهوری بیان کرد: می‌گویند شما را تحریم اقتصادی می‌کنیم، پاسخ ما به آنها این است که مگر در ‪ ۲۷‬سال گذشته ما در تحریم شما نبودیم و شما در طول این مدت کدام دستگاه و قطعه مهم را به ما دادید.

احمدی نژاد خطاب به دشمنان گفت:شما ما را تحریم کردید، ما هسته‌ای شدیم، امروز نیز تحریم اقتصادی کنید ببینید مرحله بعدی چه خواهد بود.

رییس جمهوری درادامه بااشاره به تهدیدات دشمنان مبنی برصدور قطعنامه علیه ملت ایران گفت:برای خودشان مقرراتی نوشته‌اند و خود را نماینده جامعه جهانی می‌دانند اما ملت ایران برای این تصمیمات و دستورات ارزشی قایل نیست.

احمدی نژاد افزود:به شما نصیحت می‌کنم که بیش از این خود را منزوی نکنید و برگردید و انسانی زندگی کنید و خود را به زحمت نیاندازید، دست از شرارت بردارید.

رییس جمهوری افزود: با صدور هر کدام از این قطعنامه‌ها خود را بیشتر گرفتار می‌کنید.
احمدی نژاد ادامه داد: فعالیتهای هسته‌ای ایران از نظر حقوقی کاملا قانونی و شفاف است و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و از نظر فنی نیز دانشمندان ما براساس دانش خود طبق زمانبندی تعیین شده کار خود را انجام می‌دهند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که ملت ایران مصمم است و به راه خود ادامه می‌دهد و هیچ کس نیز نمی‌تواند سر سوزنی از حق ملت عقب نشینی کند، خطاب به بدخواهان ملت گفت:خودرا بیشتر گرفتار نکنید و آبروی خود را نبرید، بهترین موضع برای شما این ‌است که‌اشتباه‌ خود را قبول کنید و از اشتباه خود بازگردید.

رییس جمهوری گفت:شماخیال نکنید که ماجرای هسته‌ای به بعضی گروهها و افراد سیاسی تعلق دارد،این موضوع متعلق به همه مردم ایران است و مردم در همه جای کشور حق خود را فریاد می‌زنند.

کد خبر 17921

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز