گروه شهری: با احداث پنج کیلومتر باقیمانده از بزرگراه شهید زین الدین در شرقی‌ترین نقطه پایتخت، مجموعه بزرگراهی 55کیلومتری شهید زین‌الدین، شهید همت و شهید خرازی به‌عنوان مهم‌ترین کریدور شرقی غربی پایتخت تا پایان شهریور‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  در جریان بازدید خبرنگاران از بزرگراه شهید زین‌الدین از پیشرفت 96درصدی این بزرگراه خبر داد و اعلام کرد: این بزرگراه تا پایان شهریور‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و شهروندان می‌توانند 55کیلومتر بدون چراغ قرمز از شرقی‌ترین بخش تهران در جاده دماوند تا غربی‌ترین بخش آن تردد کنند.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با اتمام احداث پنج کیلومتر باقیمانده بزرگراه شهید زین الدین حدفاصل پل قائمی تا سه راه آزمایش تا پایان شهریور، پروژه احداث بزرگراه شهید زین‌الدین به پایان می‌رسد.

به گزارش همشهری، مازیار حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته این بزرگراه حدفاصل بزرگراه امام علی تا پل شهید قائمی به طول 7.5کیلومتر به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از پنج کیلومتر باقیمانده تا پایان شهریور، منتهی‌الیه شرق تهران به بزرگراه خرازی درغرب تهران متصل می‌شود. وی افزود: عملیات احداث بزرگراه شهید زین الدین از سال 87آغاز شده و بعد از بزرگراه امام علی، رکورددار بیشترین معارض ملکی است.

حسینی با بیان اینکه پنج کیلومتر مسیر باقیمانده بزرگراه شامل 15کیلومتر مسیر احداث شده در بخش‌های مختلف است، گفت: طول تندروهای این بخش حدود پنج کیلومتر، طول کندرو و اتصالات حدود7.5کیلومتر و مسیر‌های دسترسی بین بزرگراه و بافت مسکونی حدود 2.5کیلومتر است.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پل وفادار - یکی از تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید زین‌الدین- را یک سازه بی‌نظیر خواند و گفت: طول این پل هزار و 45متر است که بزرگ‌ترین پل بتنی پیش‌تنیده کشور محسوب می‌شود. وی افزود: پیش تنیدگی یک تکنیک مهندسی است که قبل از ورود بار خودرو روی پل، قوس معکوس ایجاد کرده تا ظرفیت باربری پل افزایش یابد. وی اضافه کرد: پل وفادار با دارابودن شش‌متر طره پلی بسیار طویل و زیباست که پیچیدگی‌های خاص فنی را نیز دارد.

حسینی درخصوص معارض تأسیساتی پل وفادار نیز گفت: حدود دو سوم از طول باند شمال پروژه دارای معارض لوله آب هزار و 400میلی متری و 800میلی متری توأمان با هم بود که رفع این معارض یکی از بخش‌های پیچیده و سخت کار محسوب می‌شد.وی افزود: برای لوله 800میلی‌متر بای‌پس ایجاد کردیم و لوله هزار و 400میلی‌متری را با تمهیداتی داخل پایه حفظ کردیم تا برای آن نیز بای‌پس کشیده شود که به‌دنبال این اقدام حدود 650متر از مسیر کندروی شمال بزرگراه در بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خاطرنشان کرد: سال89 در زمان اجرای کار متوجه وجود این معارض عظیم تأسیساتی شدیم که 550متر از پل وفادار را درگیر خود کرده بود و به‌دلیل وجود این معارض در باند شمال روند احداث باند شمال و جنوب پل را از یکدیگر جدا کرده و کار را در باند جنوب پیش بردیم.حسینی پیشرفت احداث بخش باقیمانده بزرگراه شهید زین‌الدین را بیش از 90درصد اعلام و اظهار کرد:

حدود 35میلیارد تومان هزینه احداث این بخش از بزرگراه شهید زین الدین است که با اتمام این پروژه بزرگراهی، ورودی جدیدی به شهر تهران افزوده می‌شود.معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به بحث تمرکز در ورودی‌های تهران گفت: پس زدگی ترافیک در بزرگراه‌های ورودی تهران یک معضل شهری است که با احداث مجموعه‌های بزرگراهی که نقش ورودی را بازی می‌کنند ترافیک سبک‌تری در مسیر‌ها ایجاد خواهد شد. وی در ادامه گفت: ترافیک چند ساعته تهرانپارس بعد از احداث بزرگراه شهید یاسینی و بابایی رفع شد. اکنون نیز با بهره‌برداری از بزرگراه شهید زین الدین برخی سفرهای شخصی به این بخش جذب خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با اتمام احداث بزرگراه شهید زین الدین در شرق بزرگراه شهید همت و بهره‌برداری از بزرگراه شهید خرازی در غرب بزرگراه شهید همت، قوسی شعاعی به طول 55کیلومتر بدون چراغ قرمز در منتهی الیه شرق و غرب تهران تا پایان شهریور ایجاد خواهد شد.

کد خبر 179347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز