همشهری آنلاین: سرنا ویلیامز و خواهر بزرگترش ونوس مدال‌های طلای مسابقات تنیس دونفره زنان المپیک لندن را تصاحب کردند.

williams

به گزارش آسوشیتدپرس این خواهران تنیس‌باز آمریکایی روز یکشنبه 3 اوت با شکست دادن تنیس‌بازان زن جمهوری چک، برنده مسابقات تنیس دو نفره زنان المپیک لندن شدند، و سرنا این مدال را نیز به مدال طلای تنیس یک نفره زنان المپیک 2012 افزود.

این دو خواهر آندرئا هلاواکووا و لوسی هرادکا از جمهوری چک در یک بعداز ظهر بارانی در زیر سقف باشگاه "ال انگلاند" با نتایج 6 بر 4 و 6 یر 4 شکست دادند.

روز شنبه نیز سرنا ویلیامز ماریا شاراپووا را با نتایج 6 بر صفر و 6 بر یک شکست داده بود و به مدال طلا رسیده بود.سرنا با این پیروزی به جایگاه استفی گراف تنها زنی تا به حال پیوست که "گولدن اسلم" را کامل کرده است، یعنی برنده چهار گرند اسلم و مدال طلای المپیک شده است.

سرنا ویلیامز با پیروزی روز یکشنبه‌اش، از هنگام پیروزی ونوس در هر دو مسابقه تک‌نفره و دونفره تنیس در المپیک سیدنی، به اولین نفری است که در هر دو رشته تک‌نفره و دونفره مدال طلا گرفته است.این دو خواهر در المپیک 2008 پکن نیز مدال تنیس دو نفره زنان را به دست آورده بودند.

این دو خواهر همچنین با این پیروزی به رکورد 4 مدال طلای تنیس المپیک می‌رسند، و این دو در طول پنج بازی‌شان در المپیک لندن حتی یک ست را هم نباختند.

ونوس ویلیامز با وجود همه مشکلات عاطفی و جسمی اخیرش، از جمله تشخیص یک بیماری خودایمنی که باعث خستگی مفرط در او می‌شود، در این بازی‌ها شرکت کرده بود.

ونوس ویلیامز با این پیروزی به جایگاه کونچیتا مارتینز، تنیس‌باز زن اسپانیایی، تنها تنیس‌بازی که در سه المپیک متفاوت برنده مدال تنیس شده است، می‌رسد. مارتینز همه مدال‌های‌اش را در بازی‌های دونفره به دست آورد- نقره در المپیک بارسلون 1992، برنز در المپیک آتلانتای 1996 و نقره در المپیک آتن 2004.

جی جی فرناندز و مربی فعلی تیم آمریکا جو فرناندز نیز تا به حال تنها تنیس‌بازانی بودند که در دو المپیک پیاپی در سال‌های 1992 و 1996 در کنار هم در مسابقات دونفره مختلط برنده مدال طلا شده بودند.

و خواهران ویلیامز می‌گویند هنوز کارشان تمام نشده است. سرنا گفت: "ما منتظر مسابقات ریو هستیم و سعی می‌کنیم آنجا هم مدالی کسب کنیم."

کد خبر 180048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز