همشهری آنلاین: مسوول ستاد نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید فطر ساعت 8 روز یکشنبه در صورت رویت هلال ماه شوال به امامت مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: چنانچه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری روز یکشنبه را عید فطر اعلام کند نماز عید فطر همچون سال گذشته در محل دانشگاه تهران به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با حضور میلیونی مردم روزه‌دار برگزار خواهد شد تا یک حماسه دینی و فرهنگی بزرگی بر حماسه‌های مردم افزوده شود.

وی افزود: درهای دانشگاه تهران محل اقامه نماز عید فطر از ساعت 5/30 دقیقه صبح باز خواهد شد و برنامه‌های مخصوص این روز از ساعت 7 شروع خواهد شد.

مسوول ستاد نماز عید فطر با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای انتقال نمازگزاران به محل دانشگاه تهران و برای بازگشت آن‌ها گفت: راس ساعت7 صبح مراسم عید فطر و نماز با تلاوت قرآن توسط یکی از اساتید و مداحی مداحان اهل بیت و دعا برای سلامتی و طلب صبر برای بازماندگان زلزله اخیر شمال غرب کشور شروع خواهد شد و برای این منظور ایستگاه‌های مترو در تمامی خطوط آماده ارائه خدمات و انتقال نمازگزاران به نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها خواهد بود.

شیرمردی ادامه داد: بیش از چهارهزار دستگاه اتوبوس به طور رایگان مردم را به محل برگزاری نماز منتقل خواهند کرد و ما از مردم عزیز می‌خواهیم حداکثر از مترو استفاده کنند چراکه در هر ایستگاه مترو چندصد تاکسی ون مستقر شده که نمازگزاران را تا نزدیک‌ترین محل برگزاری نماز می‌رسانند.

وی از همکاری بیش از چهارهزار و پانصد نیروی پلیس راهور تهران در برگزاری نماز عید فطر خبر داد و گفت:‌ جای پارکینگ برای افرادی که با خودروی شخصی برای شرکت در نماز می‌آیند در نظر گرفته شده، اما درخواست‌مان این است که از آوردن خودرو خودداری کنند زیرا مترو،‌ اتوبوس،‌ دستگاه‌های ون و اتوبوس بی‌آر‌تی به حد کافی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مسوول ستاد نماز عید فطر همچنین خاطرنشان کرد: مردم از آوردن اشیاء حجیم خودداری کنند و تنها به داشتن یک سجاده اکتفا کنند.

شیرمردی همچنین با بیان این‌که «طبق هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های مختلف همه نمازگزاران در آن روز بیمه هستند و در صورت ایجاد بیماری و یا مشکل نیاز به پرداخت هزینه ندارند» گفت: حدود 10 کمیته در ستاد برگزاری نماز عید فطر تشکیل شده و چند صد دستگاه آمبولانس، ماشین آتش‌نشانی، نیروهای امدادی،‌ امنیتی،‌ انتظامی و بسیج در برگزاری نماز عید فطر همکاری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مسوول ستاد نماز عید فطر تصریح کرد:‌ نماز عید فطر ارکان طاغوت‌ها را به لرزه در می‌آورد و وقتی از شبکه‌های مختلف این حضور پخش می‌شود، آن‌هایی که فکر می‌کردند در همین تهران غربی‌ها روزی همه‌کاره خواهند بود امروز جمعیت میلیونی را مشاهده می‌کنند که فریاد الله‌اکبر سرمی‌دهند و این نفی همه آن‌ها است و نشان می‌دهد که سنت رسول‌الله (ص) بعد از 1400 سال همانند آن زمان برگزار می‌شود.

مسوول ستاد نماز عید فطر با بیان این‌که «قریب به دو و نیم میلیون نمازگزار در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف در نماز عید فطر شرکت می‌کنند» گفت: رسانه‌ها باید روی فلسفه عید فطر و نماز باشکوه آن کار کنند چرا که این نماز سرنگون کننده طاغوت‌ها و بت‌های زمان است.

شیرمردی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در نماز عید فطر در شرایط کنونی گفت: در شرایطی که دشمنان آخرین کینه‌های خود را سر ملت ایران خالی می‌کنند و انواع تحریم‌ها را اعمال می‌کنند در این شرایط حضور مردم پشت‌سر نائب امام زمان(عج) جوابی به غرب و شرق است و ان‌شاءالله صدای شکستن این تحریم‌ها به زودی به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی افزود: در سایه همین تحریم‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته و این باعث خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران به اقتصاد اول منطقه و حتی جهان تبدیل شود و این حرکت‌ها مرزهای علم و اقتصاد و تجارت را در خواهد نوردید و ملت ایران تحریم‌ها را دور خواهد زد.

وی همچنین با اشاره به موضوع سوریه و با بیان این‌که «مساله ما در سوریه جنگ حق و باطل است» گفت: در مساله سوریه جبهه کفر پشت‌ سر تروریست‌ها است و این همان دموکراسی‌ است که آمریکا و اسراییل و برخی از کشورهای منطقه از آن دم می‌زنند که حتی به یک طفل سه ساله رحم نمی‌کنند و انسان‌های بی‌گناه را به کشتن می‌دهند.

مسوول ستاد نماز عید فطر با بیان این‌که «در قضیه سوریه دودی بلند شده که به چشم خود دشمنان خواهد رفت و پیروزی از آن مسلمانان، حزب الله و مردم دمشق خواهد بود» گفت:‌ آمریکا و هم‌پیمانان او از تولد خاورمیانه دیگر یک فرزند سقط شده دیگری به ارمغان خواهند برد و ما تاکید می‌کنیم که اگر پای‌شان را از گلیم‌شان درازتر کنند برای جهاد مسلمانان علیه منافع پوشالی آنها منتظر باشند، ملت، امت اسلامی با تمام توان برای مقابله با آنها وارد خواهد شد.

شیرمردی در پایان با اشاره به این‌که «راهپیمایی میلیونی روز قدس و عید فطر امسال از اهمیت خاصی برخوردار است» گفت: حضور مردم پاسخی برای دخالت‌های دشمنان و تحریم‌های و فتنه انگیزی‌های آن‌هاست، و دشمنان بدانند دخالت آنها در کار دنیای اسلام و خاورمیانه کار غلطی است، البته هیمنه آن‌ها به واسطه همین حضورهای پرشکوه مردم در صحنه‌های مختلف شکسته شده است.

کد خبر 181118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز