سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: میزان گرد و غبار در هوای مناطق مرزهای غربی کرمانشاه امروز به بیش از 30 برابر حد مجاز رسید.

مجید ابدی مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه گفت : میزان گرد و غباری که از دیشب از طرف مرزهای غربی وارد هوای استان شده است به حدود 4 هزار و 525 میکروگرم بر مترمکعب رسیده که با توجه به 150 میکروگرم بر متر مکعب به عنوان حد مجاز ذرات معلق در هوای سالم ، آلودگی در این مناطق هم اکنون بیش از 30 برابر حد مجاز است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با اشاره به ورود موج تازه گرد و غبار به استان گفت : هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان گیلانغرب به کمتر از 200 متر رسیده که حدود 9 هزار و 800 متر با دید افقی طبیعی که 10 هزار متر است فاصله دارد.
مجتبی میلادی گفت : میزان دید افقی در دیگر مناطق استان مانند سرپلذهاب تا 800 ، سومار تا هزار ، قصرشیرین تا هزار و 500 ، ثلاث باباجانی تا 2 هزار ، جوانرود تا 5 هزار و کرمانشاه هم تا 6 هزار متر کاهش یافته است.

وی پیش بینی کرد این موج گرد و غبار امشب با شدت بیشتری هوای مناطق مرکزی استان ، به ویژه شهر کرمانشاه را متاثر کند به گونه ای که اواخر امشب میزان دید افقی در شهر کرمانشاه تا کمتر از 3 هزار متر هم کاهش خواهد یافت.

وی از وجود این موج در هوای استان تا بعدازظهر فردا خبر داد و افزود : از فردا بعدازظهر به تدریج گرد و غبار جو استان را ترک می کند و شرایط تا حدودی عادی خواهد شد ولی همچنان تا آخر هفته هوای استان به صورت رقیق غبارآلود خواهد بود.

کد خبر 181184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز