مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

اقدامات شهرداری تهران به مناسبت برپایی اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد و نماز عید سعید فطر اعلام شد.

تهران

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های شهرداری در مناسبت‌های پیش‌رو پرداخت و ضمن اعلام اینکه امسال نیز نماز عیدفطر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: در ارتباط با حمل‌ونقل نمازگزاران در 12مسیر اصلی، 2500دستگاه اتوبوس، 70دستگاه ون و 800دستگاه تاکسی اقدام به نقل و انتقال نمازگزاران به سمت محل برگزاری نماز عیدفطر در دانشگاه تهران خواهند کرد.

وی در ادامه به خدمات‌رسانی شرکت مترو اشاره کرد و گفت: ناوگان مترو آمادگی کامل دارد تا از ساعت 5:30 بامداد نمازگزاران را منتقل کند. علاوه براین اداره مهندسی ایمنی و ترافیک در پارکینگ‌های کاوه، حافظ، لاله، سپهبد قرنی و معابر اصلی محدوده اطراف نماز، پارکینگ‌هایی را درنظر گرفته است؛ گرچه ما از مردم عزیز تقاضا داریم تا جایی که ممکن است از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد به محل برگزاری نماز عید سعیدفطر استفاده کنند.

از سوی دیگر سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز اقدامات مختلفی در بحث آمادگی محیط و زیبا‌سازی‌ انجام داده است که به‌عنوان مثال زیباسازی و گل‌آرایی جایگاه نماز، جمع‌آوری نخاله‌ها و بازپیرایی باغچه‌های محدوده داخل دانشگاه تهران، کاشت گونه‌های مختلف گیاهی، بازپیرایی اطراف دانشگاه تهران توسط شهرداری منطقه 6، استقرار سرویس‌های تاسیسات پرتابل در اطراف این مکان، نصب بنرهای مرتبط با روز قدس و نماز عید سعید فطر، نصب سرویس‌های بهداشتی پرتابل، صدور بیمه‌نامه برای عزیزان شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعیدفطر از سوی شرکت بیمه شهر ازجمله اقداماتی است که از سوی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به آن اشاره شد.

علاوه براین کادر پزشکی و اورژانس شرکت شهرسالم شهرداری تهران برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به نمازگزاران روز قدس و عید سعید فطر آماده شده است، به همین منظور 10دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورآلانس به همراه نیروهای متخصص اورژانس شامل پزشک و کارشناس فوریت‌های پزشکی به محدوده از پیش تعیین‌شده برگزاری نماز عید سعید فطر اعزام می‌شوند.

وی افزود: 20دستگاه تاکسی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های از پیش تعیین‌شده در محدوده برگزاری نماز عید سعیدفطر جهت انتقال بیماران نمازگزار از بیمارستان به آدرس منازل آنها استقرار می‌یابند؛ همچنین کمیته درمان هماهنگی‌های لازم با چند بیمارستان جهت پذیرش بیماران اورژانسی نمازگزار را انجام داده و هزینه‌های بستری و درمان سرپایی این بیماران از طریق تسلیم فرم خاص اعزام بیمار به مراکز درمانی از پیش تعیین‌شده با پوشش بیمه شهر شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.
عبداللهی ضمن اشاره به تشکیل ستادی به نام ستاد نماز عید فطرگفت: با مشارکت و همکاری سازمان‌های مختلف در حوزه ترافیک، زیبا‌سازی‌، پارک‌ها و فضای سبز، پشتیبانی و... هر روز به‌صورت میدانی اقدام به بازدید نحوه اقدامات انجام شده و پیگیری امور برای انجام کارهای لازم می‌پردازد.

اقدامات شهرداری تهران به مناسبت برپایی اجلاس سران غیرمتعهد
عبداللهی، در مصاحبه با خبرنگاران درباره اقدامات شهرداری تهران به مناسبت برپایی اجلاس سران غیرمتعهد، گفت نیز برپایی این اجلاس هرسه ‌سال یک‌بار برعهده یک کشور است و با درنظرگرفتن اینکه در این اجلاس 120کشور عضو هستند هر 360سال نوبت یکی از کشورهاست که دوره پیش در مصر بوده و امسال در کشور ما برگزار می‌شود.
وی افزود: تا به حال سران 40کشور اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای شرکت در این اجلاس به تهران بیایند بنابراین تهران در مدت برپایی این اجلاس بالغ بر 9هزار مهمان خواهد داشت که حدود هزار نفر از آنها خبرنگار هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد بعد از سازمان ملل، بزرگ‌ترین مجمعی است که در دنیا اتفاق می‌افتد، گفت: ترکیب و تعداد اعضا در این مقطع با توجه به تحریم‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین برپایی هر چه با شکوه‌تر آن نشان‌دهنده اقتدار کشور ماست لذا همه دستگاه‌ها می‌بایست در برگزاری هر چه بهتر این اجلاس تلاش خود را انجام دهند، به همین دلیل شهرداری تهران در همه زمینه‌ها تلاش می‌کند تا این اجلاس هر چه بیشتر در ‌شأن نظام برگزار شود.

وی در توضیح مسیرهای پیش‌بینی‌شده از فرودگاه امام‌خمینی و فرودگاه مهرآباد به سمت سالن اجلاس و محل اسکان مهمانان گفت: تمامی مسیرهای اصلی منتهی به اتوبان و خیابان‌های مختلف به‌طور کامل آماده‌سازی‌ خواهد شد تا زیبا‌تر، تمیزتر و باشکوه‌تر از همیشه به‌نظر برسد؛ ضمن اینکه از مسیر فرودگاه به سمت تهران و محل اسکان و اجلاس به‌صورت 360درجه فیلمبرداری شده و با استفاده از یک نرم‌افزار، تمام عیوب و مشکلات در سطح معابر را استخراج کرده و درحال برطرف کردن آن هستیم.

از طرف دیگر سازمان زیباسازی شهر تهران متعهد به نصب مجسمه و آثار حجمی در مسیر تردد و محل برگزاری اجلاس شده است. درعین‌حال 10لوگوی اجلاس سران عدم‌تعهد به‌صورت حجمی ساخته و در محل برگزاری اجلاس نصب خواهد شد، طراحی و رنگ‌آمیزی پایه‌های زیرگذرهای مسیر منتهی به محل برگزاری اجلاس و پایه‌های 16پل روگذر سواره از محدوده پارک وی تا انتهای بزرگراه شهید کاظمی نیز رنگ‌آمیزی و ساماندهی می‌شود و در کنار آن شهرداری تهران درنظر دارد سازه‌هایی با محتوای خلیج‌فارس، انرژی هسته‌ای، پرچم ایران و آرم اجلاس را نیز در سطح شهر نصب کند.

به گفته عبداللهی مناطقی نظیر یک، دو، سه‌، پنج، شش، هفت، هشت، 9، 10، 11، 12، 17، 18و 19 که شامل مسیر فرودگاه به سمت تهران و محل اسکان و اجلاس است. 25دستورالعمل تهیه و ابلاغ شده که ازجمله اقداماتی که باید به انجام برسد عبارت است از: تبلیغات محیطی به سه‌زبان فارسی، انگلیسی و عربی، نصب پرچم‌های 120کشور در میدان آزادی، تزیین ورودی‌های محل اسکان و برگزاری جلسات در برج میلاد، ساختمان‌های اجلاس و زیبا‌سازی‌ محوطه‌های تمامی هتل‌ها.

وی در توضیح سایر اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری تهران به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد از ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی، پاکسازی عرشه‌ها، اصلاح پل‌های عابر پیاده و پل‌های اتوبان‌ها سخن گفت و ادامه داد: تمامی بیلبوردها و سازه‌های سطح شهر به تبلیغات اجلاس اختصاص خواهد داشت و سازمان پارک‌ها نیز در یک حرکت جهادی در محدوده برج میلاد اقدام به کاشت 217هزار و 500 اصله درختچه خواهد کرد و در کنار آن 31هزار مترمربع چمن‌کاری، هفت هزار اصله درخت چنار، کاشت 145هزار بوته نشای فصلی و 10تپه گل به مساحت هزار متر در دستور کار خود دارد که یکی از آنها آرم اجلاس سران غیرمتعهد با فرش گل در محوطه محل برگزاری اجلاس است.

از نظر معاون خدمات شهری شهرداری تهران گرچه فضا‌سازی‌ محدوده فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام‌خمینی‌ با وزارت راه است اما شهرداری تهران تقبل کرده است تا کار زیبا‌سازی و ساماندهی فضای سبز و نظافت محدوده مهرآباد به وسعت 47هزار متر و علاوه بر آن اتوبان قم تا اتوبان خلیج‌فارس را به انجام برساند.

علاوه بر این نزدیک به 30کیلومتر فضاسازی و زیباسازی اتوبان آزادگان نیز در دستور کار است و کار ساماندهی، رنگ‌آمیزی و جمع‌آوری تابلوهای مغازه‌هایی که در مسیر تردد شرکت‌کنندگان در اجلاس هست نیز در دستور کار قرار دارد. بنا بر این گزارش همچنین آمادگی کامل وجود دارد تا مراکز گردشگری بزرگ شهر تهران اعم از باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر و... برای آن دسته از مهمانان این اجلاس که تمایل به استفاده از اینگونه فضاهای گردشگری داشته باشند، باز باشد؛ ضمن اینکه نقشه‌هایی به زبان انگلیسی و عربی در میان مهمانان توزیع خواهد شد تا اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به آنها عرضه شود.

عبدللهی همچنین در توضیح اقدامات عمرانی صورت گرفته از سوی شهرداری تهران به مناسبت برپایی اجلاس سران غیرمتعهد به خبرنگاران گفت: 40هزار تن آسفالت صرف لکه‌گیری و روکش آسفالت کل اتوبان‌های در مسیر به‌ویژه اتوبان شهید چمران خواهد شد و در بخش حمل‌ونقل و ترافیک نیز شرکت مترو آمادگی کامل دارد تا با توزیع کارت‌های وی‌آی پی خود را آماده بازدید احتمالی مهمانان به‌ویژه خبرنگاران شرکت‌کننده در این اجلاس کند.

اتوبان‌هایی نظیر محمد‌علی جناح، شیخ فضل‌الله، همت، چمران و نیایش به همراه معابر شمالی، جنوبی، غربی و مرکزی در دستور کار خط‌کشی با رنگ‌های گرم و نصب علائم ترافیکی، ایمنی، نصب و بهسازی گاردریل‌ها و استقرار راهنمایان پلیس با لباس متحدالشکل و تجهیز و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی قرار دارد. به گفته معاون خدمات شهری تعداد 50دستگاه اتوبوس جدید نیز آماده شده‌اند تا در مسیر اجلاس تردد داشته باشند.

یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران کلنگ‌زنی باب‌الشهدا در اتوبان بهشت‌زهرا، از در اتوبان صالح‌آباد یا شهید محلاتی است که در مسیر تردد‌های مهمانان اجلاس است.

کد خبر 181446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز