دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

شاخه نظامی گروه پ. ک. ک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 26نظامی ترکیه توسط اعضای مسلح این گروه در مرزهای عراق کشته شده‌اند.

ترکیه

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، نیروهای دفاع مردمی شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح ما طی سه حمله جداگانه به پایگاه‌های ارتش ترکیه در مناطق مرزی عراق 26سرباز ترکیه‌ای را کشته و شماری از تانک‌ها و تجهیزات نظامی ارتش این کشور را منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که در این درگیری‌ها که چندین ساعت به طول انجامید، ارتش ترکیه وادار به استفاده از بالگرد و توپخانه شد. یکی از روزنامه‌های ترکیه نیز اعلام کرد، وزیر کشور ترکیه زمانی که به استان هکاری در جنوب شرق این کشور سفر کرده بود، هدف حمله عوامل پ. ک. ک قرار گرفت. به نوشته مطبوعات ترکیه، ادریس نعیم شاهین، وزیر کشور ترکیه زمانی که در حال گشتزنی در استان هکاری و صحبت با کسبه خیابان الجمهوریه بود، توسط گروهی از عوامل پ. ک. ک با سنگ مورد حمله قرار گرفت.

بنا به نوشته این روزنامه‌ها، عواملی که به وی حمله کردند در حال سردادن شعارهایی علیه نظام ترکیه بوده و حمایت خود را از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.‌ک.‌ک) اعلام کردند. براساس این گزارش، حمله عوامل پ. ک. ک به وزیر کشور ترکیه با دخالت نیروهای امنیتی پایان یافت و وزیر کشور هیچ آسیبی ندید.

کد خبر 181646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز