همشهری آنلاین: گزارش‌ها حاکی از آن است که کره جنوبی در پی پیشنهاد جمهوری اسلامی برای تامین نفت خام برای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا با استفاده از نفت‌کش‌های ایرانی، در نظر دارد واردات نفت خام از تهران را در ماه آینده ازسر گیرد.

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد کره جنوبی روز دوشنبه (۳۰ مرداد) گفت، این کشور از ماه سپتامبر واردات نفت خام تا سقف ۲۰۰ هزار بشکه در روز را از ایران از سر می‌گیرد.

یکی از مقامات وزارت اقتصاد کره جنوبی که می‌خواست نامش فاش نشود، گفت: «بارگیری واردات نفت خام از اوایل ماه سپتامبر از سر گرفته می‌شود، این بدان معناست که این نفت‌کش‌ها در اواخر ماه سپتامبر به کره جنوبی می‌رسند.»

وی اظهار داشت: «نفت خام در ایران بارگیری می‌شود، با نفت‌کش‌های ایرانی و با پوشش بیمه‌ای این کشور روانه کره جنوبی خواهد شد.»

یکی دیگر از مقامات کره جنوبی که می‌خواست نامش فاش نشود، در تاریخ هشتم آگوست گفته بود، طرف ایرانی و مقامات پالایشگاه‌های نفت کره جنوبی در حال مذاکره برای استفاده از نفت‌کش‌های ایرانی برای صادرات نفت خام هستند.

ایران به پالایشگاه‌های نفت کره جنوبی پیشنهاد کرده است تا برای انتقال نفت، از نفت‌کش‌های ایرانی استفاده کنند؛ این مسئله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی درباره ضمانت‌های بیمه‌ای، از ایران نفت خریداری کنند.

براساس این گزارش، کره جنوبی سال گذشته ۹.۴ درصد، یا حدود ۸۷ میلیون بشکه از نفت خام مورد نیاز خود را از ایران خریداری کرده است.

همچنین صادرات کالا از کره جنوبی به ایران نیز در پنج ماهه اول امسال، با ۴۰.۵ درصد افزایش، به ۲.۹ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 181711
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز