همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: کار مرمت باغ موزه قصر به اتمام رسیده و قرار است با هماهنگی‌های صورت گرفته این مجموعه تاریخی ۱۷شهریور ماه سال جاری با حضور شهردار تهران به بهره برداری کامل برسد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر مونسان با بیان اینکه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس بیانگر تاریخ ۲۰۰ ساله کشور است، افزود: کار عمرانی و مرمت این پروژه از دیگر پروژه‌های شهری متفاوت بوده و در مجموعه ساختمان‌های باغ موزه قصر مقاوم سازی لرزه‌ای به انجام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به باغ موزه قصر یک سال به طول انجامید، افزود: در این مدت کمیته‌های مختلفی با حضور زندانیان سیاسی مقاطع مختلف زمانی تشکیل شد و آرشیوی از خاطرات، تصاویر و اسناد آن‌ها گردآوری شده که در محتوای موزه قصر به آن استناد شده است.

وی از ایجاد استدیوی ثبت تاریخ شفاهی در بخشی از باغ موزه قصر خبر داد و گفت: مصاحبه‌های انجام شده با زندانیان سیاسی در این استدیو برای بازدید کنندگان قابل مشاهده است و مراجعان می‌توانند خاطرات خود را نیز در این مجموعه ثبت و ضبط کنند تا آرشیو اطلاعات این حوزه کامل‌تر شود.

مونسان اضافه کرد: بخشی از مجموعه باغ موزه قصر نیز به بازسازی زندان قصر در دوره پهلوی دوم اختصاص دارد که از بخشهای مختلف آن می‌توان به بند‌ها، سلولهای انفرادی و حیاط‌‌های این مجموعه اشاره کرد.

وی در ادامه از بازسازی مسجد زندان قصر که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده بود، خبر داد و گفت: در فضای مسجد زندان قصر نیز فیلم‌ها و تصاویر آرشیوی مربوط به دوره پهلوی دوم به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران همچنین گفت: ۴ دستگاه تلسکوپ بر فراز برج دیده بانی زندان قصر نیز قرار می‌گیرد که به صورت دائمی چهار سیاره منظومه شمسی را رصد می‌کند و تصاویر آن در نمایشگرهای LED پیش بینی شده که در فضای تفرجگاهی باغ موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 181729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز