یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جمهوری تووا در روسیه باستان شناسان آثار مدفون شده‌ای را یافتند که بیش از 2 هزار سال قدمت دارد. چاقوها، نیزه‌های شکار، جواهرات زنانه و حتی آینه. این کشف جالب‌ترین کاوش طی چند سال اخیر می‌باشد.

Yurt

روزهای آخر فصل دوم باستان شناسی در تووا ، چندین هدیه برای باستان شناسان به همراه داشت. در عمق 4 متری در مجموعه اکاتوک، گنجینه دوره سکایی‌ها پیدا شده است. طی دو سال کاوش چنین تعدادی از فلزات برنزی پیدا نشده بود. نیزه‌های شکار، چاقوها، سنگ‌های باارزش و جواهرات زنانه شامل گیره سر، شانه و آینه یافت شده‌اند. تمام این آثار بیش از 2 هزار سال قدمت دارند.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که این یافته‌ها به صورت قابل توجهی نگه‌داری می‌شدند. آثار یافت شده پس از تحقیق و بررسی حتما در موزه محفوظ خواهند شد.

به گزارش رادیو صدای روسیه، تحقیق و بررسی "دره پادشاهان" در تووا توسط جغرافی‌دانان روسی طراحی شده است و امسال این کاوش‌ها به صورت بین‌المللی درآمد: همراه با داوطلبانی از روسیه، دانشجویانی از آلمان، بلغارستان، لتونی و آمریکا کار می‌کردند.

حجم کارها در "دره پادشاهان" آنقدر زیاد است که باستان شناسان می‌توانند یک فصل دیگر به کاوش‌های خود ادامه دهند تقریبا کار نیمی از صدها بنایی که دانشمندان بررسی می‌کنند انجام شده است. کارشناسان تصور می‌کنند وقتی که باستان شناسان بتوانند قدیمی‌ترین لایه‌ها را کشف کنند، مهم‌ترین کاوش‌ها در پیش رو خواهد بود.

کد خبر 182332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز