مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

طی چند روز گذشته و با توجه به تعطیلات ادارای پایتخت در حالی ترافیک محور فیروزکوه ـ قائمشهر به‌دلیل ازدحام خودروها نیمه ‏سنگین گزارش می ‏شد که ایست و بازرسی نادرست در ورودی فیروزکوه نیز خطرساز شده بود.

ترافیک - جاده فیروزکوه

با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی تعطیلات و بازگشت مسافران، ترافیک محورهای شمالی به سمت تهران سنگین‌تر می‌شود و محور فیروزکوه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش فارس، این ترافیک نیمه‏ سنگین در برخی مقاطع به‌ویژه در محور مواصلاتی فیروزکوه ناشی از ازدحام بیش از حد خودرو نیست بلکه مشکلات زیرساختی آسفالت و جاده و حضور خودروهای سنگین در محور سبب کندی حرکت خودروها شده است. به‌نظر می‏رسد به‌دلیل بی‏توجهی به برخی محدودیت‏های رانند‌گی در محور قائمشهرـ فیروزکوه، رانندگان در این مسیر با مشکلاتی مواجه شده‏اند و اغلب تریلرها و کامیون‏های با محموله‌هایی غیراز مواد سوختی و فاسدشدنی نیز در حال تردد در مسیر هستند. در ورودی فیروزکوه از سمت گدوک نیز اجرای ناصحیح طرح‌های ایست‏ و بازرسی، مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است.

به‌طور معمول در اجرای چنین طرح‌هایی باید شرایط ترافیکی نیز از سوی مسئولان انتظامی و سیاسی منطقه مورد توجه قرار گیرد، اما نکته جالب اینکه مسافران با سرعت بالای خودرو که تا 110کیلومتر در ساعت نیز مجاز شمرده شده است، ناگهان به محل ایست و بازرسی می‏رسند. به‌نظر می‏رسد شرایط ایست و بازرسی، حضور فردی با پرچم یا علامت مشخصه ایست در فواصل مناسب‌تر و. .. از سوی مسئولان امر چندان مورد توجه قرار نگرفته و در این شرایط که بار ترافیک بازگشت به تهران پرحجم می‌شود، احتمال سوانحی که ممکن است پیش‌ آید، اندکی قوت می‏گیرد.

در همین حال، فرماندار فیروزکوه در دیدار پرسنل انتظامی شهرستان فیروزکوه بر لزوم آمادگی کامل یگان‏های انتظامی در ایام و تعطیلات فعلی تا پایان اجلاس سران غیرمتعهد تأکید کرد. سعید افشارنادری تصریح کرد: با عنایت به وسعت بالای شهرستان، پراکندگی نقاط، وجود راه‌های مواصلاتی، قرار داشتن شهرستان بر سر راه سه استان بزرگ کشور و مهاجرپذیری آن در فصول بهار و تابستان، نیروی انتظامی باید با تمام امکانات و ظرفیت‌ها همچون گذشته نسبت به انجام امور محوله اهتمام داشته باشد.

اما به هر حال، امید است مسئولان شهرستان فیروزکوه با درک صحیح از اهمیت جاده‌های این منطقه و استقرار در محور سه استان بزرگ کشور به‌ویژه در چنین ایامی، دقت کافی را بر نحوه اجرای طرح‌ها و عملیاتی ساختن اقدامات اجرایی مبذول دارند.

ترافیک نیمه‌سنگین و محدودیت ترافیکی

روز گذشته از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک محور فیروزکوه نیمه‌سنگین گزارش شد. سرهنگ جعفر محمدنژاد، فرمانده پلیس راه مازندران در این خصوص اعلام کرد: تراکم ترافیک در محور مواصلاتی فیروزکوه نیمه‌سنگین است و امکان اینکه در روز شنبه نیز شاهد ترافیک سنگین در جاد‌ه‌های هراز، کندوان و فیروزکوه باشیم نیز وجود دارد. البته وی درخصوص اینکه محدودیت ترافیکی جدیدی نسبت به آنچه پیش از این اعلام شده بود برای محور فیروزکوه در روز شنبه اعمال شود، صحبتی به میان نیاورد و گفت: درصورتی که حجم بار ترافیکی در جاده‌های اصلی استان بیش از حد باشد و نتوانیم آن را هدایت و کنترل کنیم، اقدام به اعمال محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های هراز و کندوان خواهیم کرد.

این در حالی است که مرکز مدیریت راه‌های کشور در اطلاعیه‌ای آورد: تردد کلیه تریلرها به‌جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش صبح روز شنبه مورخ 11/6/ تاساعت دوبامداد روز یکشنبه مورخ 12/6/91 از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

کد خبر 183021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز