دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست و پا چلفتی زنجیره‌ای، مستر بین، پس از 10 سال غیبت، در فیلمی جدید درباره سفری با حوادث ناخواسته از انگلیس به جشنواره فیلم کن در فرانسه به پرده سینما باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رونالد اتکینسون، خالق مستر بین و ستاره  فیلم جدید تعطیلات مستر بین در این باره گفت:‌" ما همیشه احساس می‌کردیم که باید فیلم دیگری درباره مستر بین ساخته شود، اما این فیلم با فیلم قبلی بسیار متفاوت خواهد بود."

"اگر می‌خواستیم دنباله‌ای بر فیلم قبلی بسازیم منطقی بود که هشت یا نه سال قبل اینکار را می‌کردیم و نه الآن، اما تا به فکر ساختن فیلم دوم بیفتیم این مدت زمان گذشته بود."

مستر بین، ضدقهرمان مصیبت‌آفرین، که به ندرت حرف می‌زند و عمدتا با بلغورکردن و حالات صورت ارتباط برقرار می‌کند، محبوبیت جهانی خود را ثابت کرده است.

اولین فیلم او در سال 1997 با نام "بین: فیلم مصیبت نهایی" 260 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های انگلیسی در آن زمان بدل شد.

اما بین در ابتدا به خاطر مجموعه تلویزیونی شامل 14 قسمت نیم‌ساعته که در سال 1990 در انگلیس پخش شد و سپس به 145 کشور در سراسر دنیا فروخته شد محبوبیت یافته بود.

پیش از آن اتکینسون که اکنون تصور می‌شود ثروتی 60 میلیون پوندی به هم زده باشد، از این شخصیت در یک نمایش یک‌نفره در تئاترهای وست‌اند لندن در سال 1981 استفاده کرده بود.

مقصد بین در دومین فیلم سینماییش شهر کن در جنوب شرق فرانسه است و تنها هدف او دیدن ساحل.

این سفر پس از آن رخ می‌دهد که بین در  بخت‌آزمایی کلیسای محلی برنده جایزه اول می‌شود: یک سفر با به کن با پرداخت همه هزینه‌ها به علاوه 2000 پوند پول توجیبی و یک دوربین ویدئویی که او با آن کل سفر را به تصویر می‌کشد.

فیلم جدید مستر بین این هفته در اروپا اکران خواهد شد.

کد خبر 18311

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز