یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مالزی قصد دارد با هدف کاهش میزان سو‌ء استفاده از ویزاهای دانشجویی، شرایط ورود دانشجویان خارجی به این کشور را سخت‌تر کند.

به گزارش ایسنا در مالزی، افزایش میزان جرم و جنایت توسط دانشجویان خارجی در مالزی دولت این کشور را با انتقادهای فراوانی مواجه کرده است و در همین راستا وزارت آموزش عالی این کشور با همکاری دپارتمان مهاجرت این کشور قصد دارند تا شرایط سخت‌تری برای ورود دانشجویان خارجی به این کشور وضع کنند.

وزارت آموزش عالی مالزی چندی پیش از برخی از تغییرات در نحوه ورود دانشجویان خارجی به مالزی خبر داده و گفته بود که دانشجویان خارجی دیگر نمی‌توانند همچون گذشته با ویزای توریستی وارد مالزی شوند و تنها زمانی به آنها اجازه ورود داده خواهد شد که از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته باشند.

انتشار خبرهایی مبنی بر قاچاق مواد مخدر توسط دانشجویان آفریقایی و ارتکاب جرایم دیگری نظیر قتل توسط دانشجویان پاکستانی بار دیگر موضوع دانشجویان خارجی در این کشور استوایی را بر سر زبان‌ها انداخته و در همین راستا روزگذشته محمد خالد نوردین ـ وزیر آموزش عالی مالزی ـ در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشدید قوانین ورود دانشجویان خارجی به این کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق تصمیمات جدید دانشجویان خارجی باید پیش از درخواست برای ویزای دانشجویی مقدماتی را فراهم کنند که داشتن بیمه درمانی، صدور کارت دانشجویی و نامه پذیرش از موسسات آموزش عالی مالزی از آن جمله است.

وی در ادامه بر اهمیت فراگیری زبان مالایی از سوی دانشجویان خارجی تاکید کرده و گفت که واحد زبان مالایی باید در سال اول توسط دانشجویان گذرانده شود تا ارتباط آنها با مردم مالزیای راحت‌تر برقرار شود.

وزیر آموزش عالی مالزی شمار دانشجویان خارجی در این کشور را 95 هزار نفر اعلام کرد.

پیش از این دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مالزی را داشتند می‌توانستند با ویزای توریستی 90 روزه وارد مالزی شوند و سپس ویزای خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهند اما با قوانین جدید دانشجویان دیگر نمی‌توانند طبق روال سابق وارد مالزی شوند و باید پیش از عزیمت به مالزی نسبت به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه اقدام کنند.

کد خبر 183172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز