همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در طول هفت الی هشت ماه اخیر وضعیت بازار ارز بسیار مخرب بوده است. از 30 آبان سال 90 تا 4 بهمن ماه سال 90 یعنی تقریبا 2 ماه 55 درصد ارزش پول ملی کاهش یافته است.

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس امروز در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از سیاست‌های دولت در ساماندهی بازار ارز به روند رو به رشد قیمت دلار در هفته‌های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه بانک مرکزی دو هفته است از ارائه ارز به بازار خودداری می‌کند، تاکید کرد که با این روند 11 هزار میلیارد تومان پول از جیب ملت به کیسه‌های خاصی ریخته شده است.

توکلی توضیح داد: در طول هفت الی هشت ماه اخیر وضعیت بازار ارز بسیار مخرب بوده است. از 30 آبان سال 90 تا 4 بهمن ماه سال 90 یعنی تقریبا 2 ماه 55 درصد ارزش پول ملی کاهش یافته است. الان وقت گفتن آثار مخرب نیست و اینکه چرا آثار مثبتی که انتظار می‌رود حاصل نمی‌شود. متاسفانه این وضعیت در ماه اخیر شدت یافته است و در طول روزهای اخیر قیمت ارز به شدت در حال بالا رفتن است.

وی گفت: متاسفانه به بانک مرکزی دستور داده شده است که ارز در بازار عرضه نکند و قریب دو هفته است که ارز در بازار عرضه نمی‌شود.

نماینده تهران ادامه داد: من به شما عرض می‌کنم، بنده دلایل مخالفت خود به عنوان نماینده شما در شورای پول و اعتبار را خدمتتان مکتوب نوشتم و به خاطر حفظ مصالح ملت و حفظ مسائل کشور از گفتن همه آنچه که در آنجا نوشتم معذورم.

وی گفت: توجه کنید روشی که دولت دارد کار را ممکن است از بحث خارج کند. در 6 روز گذشته 144 تومان بر قیمت هر دلار اضافه شده است و معنی‌اش این است که اگر ما در روغن نباتی وابستگی به خارج از کشور داریم و در علوفه و خوراک و دام و طیور به خارج متکی هستیم، متاسفانه این اجناس گران می‌شود و اگر این اجناس گران شود شیر و گوشت و مرغ گرانتر می‌شود.

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نااطمینانی که ناشی از نوسانات شدید نرخ ارز است، بدتر از گران شدن قیمت ارز است. این نااطمینانی ریسک را بالا می‌برد و سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد.

کد خبر 184088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز