دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نخستین حضور ایران در نمایشگاه مد و لباس اسلامی خبرداد و گفت: این نمایشگاه 23 تا 26 شهریورماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

نمایشگاه مد

به گزارش ایرنا،حمید شاه آبادی در نشست خبری نمایشگاه مد و لباس گفت: از آنجایی که شناخت چندانی نسبت به فضای این نمایشگاه و آثار عرضه شده در آن نداشتیم ،ضمن اینکه فرصت چندانی برای تولید آثار نبود،45 طرح از پوشاک بانوان را از میان مصوبات کمیسیون ماده 4 از میان طرح های نمایشگاه فجر گذشته انتخاب و به نمایشگاه ترکیه ارسال خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم از میان این 45 طرح، دستکم 3 یا 4 مدل عرضه شده به انتخاب تولید‌کنندگان جهانی برسد.

شاه آبادی یادآورشد: آثار عرضه شده در این نمایشگاه باید معرف فرهنگ و هنر ایرانی باشد. بنابراین از نمادهای ایرانی و اسلامی دراین طرح ها استفاده شده است.

نمایشگاه مد و لباس آبان ماه برگزار می‌شود

شاه آبادی با یادآوری اینکه نمایشگاه با شعار اصلی تعامل فعالان چرخه پوشاک و فرصتی برای رفع نیازهای جامعه است،گفت: نمایشگاه آبان ماه دربرگیرنده سلایق و دیدگاه‌های مختلفی بوده و تلاش شده است ضعف‌های دوره‌های گذشته نمایشگاه پوشاک در این رویداد برطرف شود.

معاون امور هنری وزیر ارشاد برگزاری نمایشگاه مد و لباس را یک حرکت هنری صرف ندانست و افزود: تلاش ما این است که طرح‌ها و مدل‌هایی قابل استفاده برای جامعه معرفی و عرضه شود.

به گفته وی،سلیقه جامعه در طی این سالها عوض شده و نمی توان یک شبه آن را تغییر داد،از این رو باید آثاری مطابق با استانداردهای جامعه و در عین حال مورد پسند و اقبال مخاطبان عرضه کرد.

درباره زمان برگزاری نمایشگاه مد و لباس توضیح داد: زمان برگزاری این نمایشگاه 9 تا 20 آبان ماه و به احتمال زیاد در تالار وحدت است و به طورعمده شامل مانتو می‌شود البته طرح‌هایی هم در زمینه پوشش سر در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

برپایی نمایشگاه مد و لباس با هماهنگی نیروی انتظامی

معاون امورهنری وزیر ارشاد افزود: نمایشگاه آبان ماه با هماهنگی نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

ضمن اینکه هماهنگی‌هایی هم با صداوسیما به منظور استفاده از این طرح‌ها از سوی بازیگران زن در سینما و تلویزیون شده است.

شاه آبادی همچنین یادآورشد: این نمایشگاه با استفاده از ظرفیت کامل جامعه طراحان برپا می‌شود و شامل طرح‌های مانتو با گرایش اجتماعی و مجلسی است که 7 هزار هنرمند و طراح واجد شرایط خالق آنها را خلق کرده‌اند.

وی همچنین گفت: طرح‌ها باید با معرفی صاحب اثر همراه شود، ضمن اینکه به طرح‌های ارایه شده پس از طی مراحل قانونی مورد تایید کمیسیون ماده 4 قرار گیرد، پروانه ثبت و گواهی مالکیت معنوی نیز اهدا می‌شود.

این مقام مسئول در معاونت امور هنری وزارت ارشاد ادامه داد: علاوه بر این برای نخستین بار در صورتی که طراح آمادگی تولید داشته باشد،اثرش پیش از برگزاری نمایشگاه خریداری می‌شود و هزینه آن به طراح پرداخت می‌شود.

امیدواریم این کار با اقبال خوبی از سوی جامعه طراحان روبه رو شود.

برپایی نمایشگاه پوشاک برای دانشجویان

شاه آبادی توضیح داد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه آبان ماه، 8 دانشگاه برتر تهران در اولین مرحله در پاییز امسال همزمان با بازگشایی دانشگاهها اقدام به برگزاری نمایشگاهی برای معرفی طرح ها و مدل‌های دانشجویی می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این نخستین ژورنال دانشجویی با همکاری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری شامل طرح های عرضه شده در این نمایشگاه برای دسترسی دانشجویان کشور تهیه و منتشر خواهد شد.

به گفته وی، از اقدامات انجام شده در بخش پژوهشی برپایی بیش از 16 نشست دانشجویی با حضور اساتید و کارشناسان به منظور تبیین مد و لباس دانشجویی است که در ترم های اول و دوم 8 دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 184145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز