همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: بزرگ‌ترین تصفیه خانه شیرابه خاورمیانه در مجتمع آرادکوه در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت۱۸ماه دیگر هیچ شیرابه‌ای باقی نماند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد فیاض با بیان این مطلب افزود: این پروژه در مساحتی سه هکتاری ساخته می‌شود و برای آماده سازی آن بیش از ۲۵هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته و نیاز به ۶۴۰۰مترمکعب بتن ریزی و ۷۰۰تن آرماتور بندی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود افزود: هم اکنون ۷۰درصد عملیات عمرانی این پروژه شامل احداث مخازن، اتاق‌های کنترل و... به پایان رسیده است.

فیاض همچنین با بیان اینکه این پروژه به بیش از ۶کیلومتر لوله کشی نیاز خواهد داشت ادامه داد: درحال حاضر کلیه لوله و اتصالات و شیرآلات موردنیاز تصفیه خانه شیرابه خریداری و در حال نصب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: کلیه تجهیزات مکانیکی این پروژه نیز شامل پل‌ها، نیم پل‌ها، پارو‌ها و... ساخته شده و جهت نصب به کارگاه انتقال یافته‌اند.

وی در ادامه به پیشرفت ۴۰درصدی عملیات اجرایی این پروژه در بخش تاسیسات و ورود دستگاه‌های اصلی آن به کشور اشاره کرد  و گفت: این تجهیزات شامل دستگاه MBR به عنوان مهم‌ترین بخش در فرآیند تصفیه و دستگاههای بلوئر یا دمنده هوا و دفیوز می‌باشند و از کشورهای تایوان و آلمان خریداری شده‌اند.

فیاض ادامه داد: عملیات نصب دستگاه بلوئر آغاز شده و دستگاه‌های دفیوز و‌ام بی‌آر نیز طی روزهای آتی وارد کارگاه خواهند شد.

وی تصریح کرد: با شروع کار تصفیه خانه، شیرابه‌های موجود پس از تصفیه جهت آبیاری درختان غیرمثمر مجتمع آرادکوه بکار می‌رود و پیش بینی می‌شود ظرف مدت۱۸ماه دیگر هیچ شیرابه‌ای باقی نماند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه به اقدامات صورت گرفته دراین خصوص اشاره کرد و گفت: با افزایش ظرفیت پردازش پسماند‌ها و متوقف شدن دفن مستقیم در سال گذشته عملا «تولید شیرابه نیز به حداقل رسیده است و پروژه تصفیه خانه نیز به منظور تصفیه تدریجی شیرابه‌های موجود ساخته خواهد شد.

کد خبر 184548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز