دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد.البته عده‌ای با رفتن به رسانه‌های دشمن با مردم قهر کرد‌ه‌اند که مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند.

موضوع آشتی ملی مربوط به کشورهایی است که احزاب و گروه‌ها در آن دچار اختلافات شدید، تضادهای آشتی‌ناپذیر، وزن مساوی و پایگاه مردمی هستند و این در حالی است که این وضعیت در کشور ما وجود ندارد. چراکه با لطف خداوند بین مردم ما وحدت ملی وجود دارد و درک آنها از فضای سیاسی و شرایط کشور از برخی نخبگان هم بیشتر است و حتی گاهی به نخبگان خط می‌دهند.

حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که با خبرگزاری فارس گفتگو کرده است در باره طرح آشتی ملی افزود: در کشور ما دو مفهوم انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد، وزن ضد انقلاب در همان روزهای اول انقلاب اندازه‌گیری شد که کمتر از دو درصد بود بنابراین آشتی بین انقلاب و ضد انقلاب معنی ندارد.

کسانی که دلشان برای اسلام و کشور می‌سوزد با هم اختلاف فاحشی ندارند آنها درک درستی از منافع و مصالح ملی دارند به طوری که شاهدیم در ایام برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران هیچ حیاتی از سوی ضد انقلاب دیده نشد و فقط در فضای مجازی حرف‌هایی مطرح شد.

آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد و این در حالی است که این فضای به لطف خدا در کشور ما وجود ندارد و فقط عده‌ای با رفتن به آن طرف آب و فحاشی و هتاکی در رسانه‌های دشمن مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند تا بحثی به نام آشتی ملی موضوعیت پیدا کند.

اصلاح‌طلبان رفته‌اند؛ اگر قرار بود بیایند در کنار ملت می‌ماندند

وی همچنین در پاسخ به این پرسش فارس که:  نظر شما در مورد اصلا‌ح‌طلبانی که با فتنه‌گران اعلام برائت نکردند چیست، آیا می‌توانند به عنوان نامزد در انتخابات حضور پیدا کنند؟ گفت: " قانون انتخابات شرایطی برای رئیس جمهور قائل است اگر شورای نگهبان این شرایط را در هرکس احراز کند او حق پیدا می‌کند که در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کند.

اصلاح‌طلبان یا دوم خردادی‌هایی که از مردم در فتنه سال 88 جدا شدند اگر توفیق سلام صادقانه مجدد پیدا کنند و مورد تایید صلاحیت قرار گیرند می‌توانند در انتخابات به عنوان نامزد حضور و شرکت داشته باشند ولی آنها رفته‌اند که نیایند اگر قرار بود بیایند در کنار ملت می‌ماندند و با قرار گرفتن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور یک صدا از شرف و حیثیت ملت دفاع می‌کردند.

اصلاح‌طلبانی که در نظام باقی مانده و اسلام، قانون اساسی، امامت و ولایت را قبول داشته و دارند و حساب خود را از عوامل برانداز فتنه و هر نوعی از انحراف جدا نگه داشته باشند با احراز صلاحیت‌شان از جانب شورای نگهبان در متن انتخابات مردمی قرار می‌گیرند."

کد خبر 184839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز