گروه اقتصادی - محمد رضایی: تفاهمنامه احداث مناطق دو و سه آزادراه تهران - شمال بین وزارت راه و شهرسازی و دو کنسرسیوم داخلی امضا شد.

به گزارش همشهری، طی 20سال گذشته در این مناطق تقریبا هیچ عملیات قابل توجهی انجام نشده بود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این تفاهمنامه برای تبدیل به قرارداد نیازمند طی یک پروسه چهار تا شش ماهه است که در این مدت طرفین قرارداد تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند.

احمد صادقی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده برای این مناطق مربوط به 15تا 20سال پیش است و باید به روزرسانی شود که شاید در نتیجه این مطالعات جدید مسیر پروژه هم تغییراتی داشته باشد. او ادامه داد: مطالعات مذکور پس از انجام باید به تصویب وزارت راه و شهرسازی برسد تا ارقام پروژه نهایی و قرارداد احداث منعقد شود.وی تصریح کرد:

آنچه مسلم است اینکه فرایند ساخت این مناطق توسط کنسرسیوم‌های مذکور آغاز شده و امیدواریم که در ماه‌های آینده نهایی شود. او ادامه داد: این دو کنسرسیوم از شرکت‌هایی هستند که تجربه ساخت چندین آزادراه و حفر تونل‌های طولانی را دارند و دستگاه‌های پیشرفته حفر تونل را در اختیار دارند. منطقه دو در حد فاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25کیلومتر واقع شده است. با اجرای این قسمت، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه می‌شود. همچنین منطقه سه در حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46کیلومتر واقع شده است.

کد خبر 185691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز