سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بیمارستان در انگلستان اخیرا از یک دکتر روباتیک استفاده کرده که می‌تواند بزودی به یک عضو عادی در میان کارکنان بیمارستان‌ها تبدیل شود.

robot

روبات RP7 می‌تواند نبض بیمار را بگیرد، علائم حیاتی را بررسی کند، تصاویر راثبت کند و حتی مدارک پزشکی را بخواند و در نهایت تمام این اطلاعات را برای یک مشاور ارسال کند که کارکنان پزشکی را در مورد اقدامات نجات‌بخش بالقوه راهنمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، این روبات حتی می‌تواند با چرخ‌های خود با سرعت هشت کیلومتر در ساعت با کنترل از راه دور توسط یک پزشک در اطراف حرکت کند.

همچنین بیماران می‌توانند از طریق یک رابط ویدیویی از یک متخصص مشاوره رو‌در‌رو دریافت کنند.

این دستگاه برای ارائه ارتباط مستقیم با متخصصان در بیمارستان‌های دیگر در واحدهای بیمارستانی کوچکی طراحی شده که از واحد مراقبت‌های ویژه برخوردار نیستند.

این بدین معنی است که بیمارانی که ناگهان حالشان رو به وخامت گذاشته، می‌توانند به سرعت با مشاورانی که آنها را از نزدیک دیده و فوری با آنها صحبت می‌کنند برای تامین نیازهای پزشکی خود ارتباط برقرار کنند.

اولین روبات RP7  اکنون در بیمارستان دیزی هیل در ایرلند شمالی مشغول کار است و به عنوان مشاور مراقبت‌های ویژه آنجا خدمت می‌کند.

این روبات 200 هزار پوندی از یک ضربان‌سنج داخلی برخوردار است که می‌تواند صداهای قلب و تنفس را ثبت و منتقل کند.
این دستگاه به کنار تخت بیمارانی که اوضاع آنها باعث نگرانی شده می‌رود و پزشکان در هر نقطه با استفاده از آن به معاینه فرد می‌پردازند.

دوربین استفاده شده در این روبات به مشاوران کمک می‌کند تا در هر نقطه از بدن بیمار مانند چشمانش برای تشخیص یرقان زوم کند.

از این روبات‌ها همچنین می‌توان برای حفظ جان بیماران سکته‌ای استفاده کرد و داروهای حیاتی را طی چند دقیقه برای آن‌ها تجویز کرد.

کد خبر 185773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز