شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ادامه برنامه نمایش فیلم ودر بخش مروری برآثار یک فیلم ساز یک نگاه(علیرضا رئیسیان )، 9 مهرماه ساعت 16:30 فیلم "ایستگاه متروک "محصول سال 1380 به مدت 96 دقیقه در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فیلم ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، داستان فیلم ایستگاه متروک از آنجا آغاز می‌شود که مهتاب و محمود که سال‌ها از ازدواجشان می‌گذرد، هنوز صاحب فرزند نشده‌اند.

آنها سفری را به قصد زیارت به سوی مشهد آغاز می‌کنند. محمود هنگام رانندگی راه اصلی را گم می‌کند و برای پرهیز از برخورد با یک آهو از مسیر منحرف و اتومبیلش خراب می‌شود.

او در جست و جوی تعمیرکار به روستایی در بیابان می‌رسد که ساکنان آن کودکان و زن ها هستند.

فیض الله، معلم روستا، تنها مرد روستاست و به محمود می‌گوید می‌تواند اتومبیل اش را تعمیر کند.

مهتاب ابتدا از وضع بد اهالی روستا دچار بهت و حیرت می‌شود، اما کم کم با بچه‌ها و ساکنان صمیمی می‌شود.

زندگی در آن روستا شکل کسل کنند‌ه‌ای دارد و همه پی کارهای خود هستند.

وقتی محمود و فیض الله به شهر رفته‌اند، مهتاب در روستا به بچه‌ها درس می‌دهد و آدم هایی را که وارد روستا می‌شوند می‌بینند.

پس از پایان درس، بچه‌ها به بهانه پیدا کردن یکی از دوستانشان که علاقه زیادی به قطار دارد، مهتاب را وا می‌دارند تا با آنها به دیدن ایستگاه قطار بیاید.

بچه‌ها پس از دیدن قطار به ایستگاه متروکی در همان نزدیکی می‌روند و مشغول بازی می‌شوند و... .

علاقمندان در خصوص استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم می‌توانند روزهای یکشنبه وچهارشنبه هر هفته ساعت 16:30 به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

کد خبر 186163

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز