گروه شهری: بخش جنوبی بزرگراه امام علی حد فاصل خیابان منصور تا بزرگراه شهید آوینی به طول هفت کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با بهره‌برداری از بزرگراه امام علی که امیدواریم طبق وعده داده شده در 13رجب سال آینده افتتاح شود از بلوار ارتش تا حرم امام خمینی(ره) در مدت زمان 30دقیقه طی خواهد شد.سید مازیار حسینی در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه امام علی با اشاره به سختی‌های کار این پروژه گفت: به غیر از تعداد معارض‌های این پروژه که بی‌سابقه‌ترین رفع معارض را در کشور داشته است،

بررسی‌های کارهای قبلی مهندسی کشور نشان‌دهنده ویژگی‌ها و سختی‌های کار بزرگراه امام علی است که برای خودمان نیز میزان پیشرفت در کار بسیار قابل توجه بود. حسینی با بیان اینکه این بزرگراه پس از 40سال در دستور کار شهرداری قرار گرفت، گفت: ساخت این بزرگراه به‌دلیل سختی کار 40سال به طول انجامید و هنگامی که در دوره مدیریت فعلی تصمیم به ساخت این بزرگراه گرفته شد، نقشه‌های ساخت آن دوباره طراحی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه گفت: 24 تقاطع در مسیر این بزرگراه قرار دارد که 10تقاطع بزرگ آن کاری به اندازه احداث تقاطع بزرگراه شهید همت - مدرس نیاز داشت. میدان محلاتی نیز از زیباترین مجموعه پل‌ها و رمپ و لوپ‌های تهران خواهد شد. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بخش در حال احداث بزرگراه امام علی از پل آغاز تا کمربندی شهرری، شامل 19کیلومتر است که توسط معاونت فنی و عمرانی احداث می‌شود و سه کیلومتر دیگر آن از کمربندی شهرری یا همان بزرگراه شهید آوینی تا اتوبان بهشت‌زهرا که به نام طرح حرم تا حرم شناخته می‌شود نیز توسط شهرداری منطقه 20احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: 16کیلومتر از بزرگراه در حال احداث امام علی از بافت مسکونی عبور می‌کند. بیش از چهار هزار پلاک شامل هفت هزار واحد مسکونی تملک شده‌اند که با شکل‌گیری کمیته‌های ویژه در مدت زمانی کم و تا قبل از خرداد تمامی املاک مسیر مورد تملک قرار گرفتند. به گفته وی کل خاکبرداری پروژه امام علی پنج میلیون و 700هزار مترمکعب است که تا‌کنون 56درصد آن شامل سه میلیون و 300هزار مترمکعب انجام شده است. همچنین احداث این بزرگراه نیازمند هفت هزار و 100شمع است که 76درصد آن معادل پنج هزار و 400شمع زده شده است.

بهره‌برداری از پروژه شهری بدون مراسم رسمی

متعاقب پیشرفت 80درصدی عملیات‌اجرایی در پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی با جاده‌تلو، بخش‌هایی از این پروژه عمرانی دوشنبه 10مهرماه 1391بدون برگزاری مراسم‌رسمی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.مجـری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبرفوق افزود: باند توزیع‌شمالی به‌طول 2197متر، پل باند توزیع شمالی با دو دهانه 17.5متری و عرض 15.5متری، بخشی‌از رمپ دسترسی به‌شمال جاده‌ تلو به ‌طول 170متر و همچنین بخشی ‌از لوپ‌ دسترسی خیابان تلو به غرب بزرگراه شهید بابایی به ‌طول 91متر، بخش‌هایی بودند که از روز دوشنبه دهم مهرماه زیر بار ترافیک رفتند.

محمدحسن وساق همچنین با بیان اینکه محورهای دسترسی به جایگاه سوخت CNG شامل 1130متر مسیر رفت و برگشت و محورهای ورودی و خروجی پمپ ‌بنزین به‌طول 175متر از دیگر بخش‌های تکمیل‌شده در این پروژه هستند، گفت: دسترسی‌های موجود به این جایگاه‌ها، مسیرهای غیراستانداردی بودند و بهره‌برداری از مسیرهای جدید احداث‌شده علاوه بر افزایش ایمنی، تأثیر نامطلوب ترافیکـی جایگـاه‌های بنـزیـن و CNG بر بـزرگراه شهیـد بابایی را برطرف می‌سازند.

کد خبر 186639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز