چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان‌‏سعودی اعلام کرد که دعوت اسرائیل برای حضور در کنفرانس منطقه‌‏ای صلح را نمی‌‏پذیرد, مگر آنکه اسرائیل از سرزمین‌‏های عربی عقب‌‏نشینی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس عربستان‌‏سعودی اعلام کرد که تا زمانی که اسرائیل از بدرفتاری با فلسطینیان دست برنمی‌‏دارد و از سرزمین‌‏های عربی عقب‌‏نشینی نمی‌‏کند، دعوت اسرائیل برای حضور در کنفرانس منطقه‌‏ای صلح را نمی‌‏پذیرد و در این کنفرانس شرکت نمی‌‏کند.

کابینه سعودی در واکنش به پیشنهاد نخست‌‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌‏ای اعلام کرد: کشورهای عربی در کنفرانس ریاض در هفته گذشته با ارائه پیشنهاد گسترده زمین در برابر صلح به اسرائیل، تعهد خود به صلح را نشان دادند.

کابینه عربستان در بیانیه‌‏اش اعلام کرد: اسرائیل باید بفهمد که صلح بیش از هر چیز دیگر نیازمند آن است که تل‌‏آویو به خشونت، سرکوب و رفتار غیرانسانی علیه فلسطینیان خاتمه دهد.

به گزارش ایلنا در این بیانیه به طور مستقیم به دعوت ایهود المرت اسرائیل از ملک عبدالله پادشاه عربستان‌‏سعودی و دیگر کشورهای عرب میانجی برای دیدار با وی و بحث درباره پیشنهادهای صلح اشاره نشده‌‏است. اما کابینه عربستان‌‏سعودی مشخص‌‏کرد که این کشور رفتار دیگری در مقابل اسرائیل در پیش نمی‌‏گیرد مگر آنکه دولت اسرائیل گامی مشخص به سوی ایجاد کشور فلسطینی و آزاد کردن سرزمین‌‏های عربی بردارد.

ایهود المرت گفت که اگر پادشاه عربستان قصد دعوت وی، محمود عباس رئیس جمهور حکومت خودگردان فلسطین و دیگر کشورهای عربی میانجی را به یک نشست به منظور ارائه پیشنهادهایی درباره صلح را داشته‌‏باشد، از این مسئله خوشحال خواهدشد و طرح‌‏های خود را مطرح خواهدکرد.

کد خبر 18711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز