همشهری آنلاین: موزه هنرهای ملی که از حدود یکسال و نیم پیش فعالیت خود را متوقف کرده بود، بار دیگر از 18 مهر ماه در ساختمان اصلی موزه واقع در میدان بهارستان میزبان علاقمندان خواهد بود.

موزه

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز به کار دوباره این موزه به عنوان گشایش فصل جدید از فعالیت های این موزه یاد کرد.

وی گفت: این موزه در همان ساختمان اصلی خود که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا بود، بار دیگر به روی علاقمندان گشوده می‌شود و در گام نخست نمایشگاهی از آثار شاگردان مکتب "بهزاد" در آنجا برپا می‌شود.

ساختمان موزه هنرهای ملی در محدوده میدان بهارستان و در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع است و بنای آن در بهمن ماه 1369 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنای ارزشمند که در دوران قاجار تفرجگاه شاهزاده‌های این سلسله بود، در اوایل سال 1309 به همت حسین طاهرزاده بهزاد که از هنرمندان به نام آن دوران بود، به موزه هنرهای ملی تبدیل شد و تا 19 ماه پیش نیز همین کاربرد را داشت اما با تصمیم رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اشیاء این موزه به مجموعه ارگ آزادی منتقل شد.

اکنون با گذشت بیش از18 ماه از این تصمیم، و با توجه به راه‌اندازی موزه هنرهای ملی سنتی در مجموعه ارگ آزادی، قرار است موزه هنرهای ملی بار دیگر در خانه اصلی خود به روی علاقمندان بازگشایی شود.

این موزه که از آن تحت عنوان مدرسه صنایع قدیمی یاد می‌شد، آثار گرانبهایی از هنرمندان شامل آثار نگارگری، نقاشی پشت شیشه، مینیاتور، تذهیب، خاتم، کاشیکاری، قالیبافی، میناکاری و قلم زنی و معرق را در خود جای داده است.

 

کد خبر 187157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز