گروه اقتصادی: با وجود قرار داشتن دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت دوم کالاهای مشمول دریافت ارز مرجع، بسیاری از واردکنندگان این گروه کالایی نه‌تنها قادر به دریافت ارز 1226تومانی نیستند بلکه برای دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی هم مشکلات جدی‌ای دارند.

ارز -دارو

به گزارش همشهری، در حال حاضر تعیین مشمولان دریافت ارز مرجع به وزارت بهداشت واگذار شده و همین امر سبب گزینش برخی واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی و ارجاع برخی دیگر به مرکز مبادلات ارزی شده است. به‌گفته برخی واردکنندگان حاضر در این مرکز، هم‌اکنون بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی بسیاری به این قبیل کالاها نیاز دارند اما با گزینشی‌شدن تخصیص ارز عملا قیمت بسیاری از این کالاها افزایش یافته و عرضه آنها محدود شده است.

برخی دیگر نیز با گلایه از رویه موجود، اختصاص ارز در مرکز مبادلات را به‌نحوی توصیف می‌کنند که بسیاری از کالاهای با اهمیت کمتر ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای ضروری را دریافت کرده‌اند. با وجود این، اختصاص یورو برای واردات از کشور چین در این مرکز محدودیت خاصی ندارد اما این امر هم مشکل دارویی‌ها را حل نکرده است؛ چراکه کشور چین اعلام کرده که صرفا با یوان - واحد پول رسمی این کشور - حاضر به معامله با تجار ایرانی است.

کد خبر 187369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز