گروه شهری: شهرداری تهران به مناسبت دهه ولایت اقدام به برگزاری 1200جشن تحت عنوان ولایت و امامت در مساجد شهر خواهد کرد.

ghadir

قرار است در اجرای این برنامه‌ها از مشارکت و تعامل گروه‌های مردمی، شورایاران، مساجد، هیئت‌های مذهبی و وزارت آموزش و پرورش استفاده شود.

بنا بر این گزارش در حوزه فضاسازی شهر در روزهای دهه ولایت شاهد چراغانی، آذین‌بندی و نورافشانی خیابان‌ها، حد فاصل میدان آزادی تا چهارراه ولیعصر و از این چهارراه تا میدان ونک خواهیم بود، علاوه براین50 بالن فرهنگی با شعائر فرهنگی به اهتزار در خواهد آمد. یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام راه‌اندازی خیابان توحید در بوستان ولایت با محوریت اجرای برنامه‌های هنری با مضامین توحیدی است.

از نظر سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، محوریت این برنامه‌ها افزایش نشاط دینی و تقویت وحدت ملی است که نمونه آن پخش مولودی از سیستم‌های صوتی بوستان‌ها و برگزاری برنامه‌های مفرح در 52 مرکز آموزشی گل و گیاه است.

وی در توضیح دیگر برنامه‌هایی که در دهه ولایت در شهر تهران به اجر در خواهد آمد به برنامه تکریم و تجلیل از سادات در برج میلاد، مراسم نکوداشت علامه امینی، تجلیل از مترجمان نهج‌ البلاغه، بازدید از خانواده‌های شهدای سادات، اهدای هدیه به مسافران سادات و پخش نوای مذهبی در ایستگاه‌های مترو اشاره کرد.

علاوه بر این در بخش برنامه‌های نمایشگاهی و تجسمی شاهد برگزاری 72نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه آموزشی، نمایشگاه کتاب و خوشنویسی در مناطق، میادین میوه و تره‌بار، برج میلاد، مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی خواهیم بود.به گفته وی، به همت سازمان ورزش شهرداری تهران جشنواره‌ بازی‌های کودک، بومی و محلی، رایانه‌ای، همایش پیاده روی، مرحله نهایی المپیاد محلات در پنج رشته، المپیاد ورزشی در 9رشته و نیز ورزش زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

و اما در زمینه تولید محصولات فرهنگی، ایازی از تولید بیش از 11عنوان محصول نظیر کتاب، آلبوم صوتی، پرچم، کتاب اتوبوس، ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی در مجموعه انتشارات مؤسسه همشهری و پوستر غدیر اشاره کرد.

اجرای جشنواره نهج‌ البلاغه شمسه تحت عنوان نهج البلاغه در زندگی نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ایام دهه ولایت است. در این‌باره معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این جشنواره با هدف تقویت روحیه دینی و معنوی شهروندان، استعداد‌یابی و کمک به شکوفایی خلافیت شهروندان و ارتقای سطح دانایی و تقویت نگرش مخاطبان درخصوص آموزه‌های نهج البلاغه در چهار بخش آموزش و پژوهش، فضای مجازی، نهج البلاغه در قاب هنر و نهج البلاغه و سیره علوی در قلمرو ادبیات برگزار خواهد شد.

کد خبر 189406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز