گروه اجتماعی: پیک‌های نوروزی در نمره‌های ارزشیابی مستمر دانش‌آ‌موزان دوره راهنمایی تأثیر دارد.

مدیرکل دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در این باره به همشهری گفت: معلمان پایه‌های تحصیلی راهنمایی می‌‌توانند نتایج فعالیت پیک‌های نوروزی را در نمره‌های ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان تأثیر دهند.

منوچهر فضلی‌‌خانی افزود: امسال تولید و توزیع پیک‌های نوروزی به استان‌ها واگذار شد و تصحیح و ارزیابی پیک‌ها بعد از تعطیلات در مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: نظر مدیران و معلمان مدارس استان‌های مختلف به‌طور مستقل در ارزیابی نهایی پیک‌های نوروزی دانش‌آموزان تأثیرگذار است.

وی در مورد بی‌توجهی برخی از معلمان به این نوع پیک‌ها گفت: این روند طی 2 سال اخیر کم‌رنگ شده و اختیار قانونی آموزگاران در تأثیر نتایج این بررسی‌ها بر نمره‌های مستمر به تلاش نوروزی دانش‌آموزان ارزش می‌بخشد.

وی درباره توزیع نشدن پیک نوروزی در برخی از استانها اظهار کرد: در این مناطق تکالیف، فعالیت‌ها و پروژه‌های نوروزی دانش‌آموزان جایگزین نمره‌های پیک‌ها خواهد شد.

به گفته وی تعیین میزان تأثیر پیک‌های نوروزی بر عهده معلمان استانهاست و نمره‌های مستمر دانش‌آموزان دوره راهنمایی در نوبت اول و دوم امتحانی داده می‌شود که نیمی از نمره نهایی دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد.

فضلی‌خانی درباره چگونگی ارائه نمره مستمر افزود: معلمان در این باره هیچ اجباری ندارند و می‌توانند ارزیابی‌های خود را از طریق امتحاناتی در نوبت‌های دلخواه و منطقی و برحسب فعالیت‌های کلاسی دانش‌آموزان تعیین کنند.

کد خبر 18990

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز