همشهری‌آنلاین: دادستان فدرال آلمان دختر جوانی را که سال گذشته در ارتباط با یک گروه نئونازی دستگیر شد متهم به مشارکت در جنایات نژادپرستانه در آلمان کرد.

Beate Zschape

به گزارش شبکه یورونیوز، دادگستری آلمان این زن را به ده فقره قتل که 9 مورد آن جنبه نژادپرستانه داشته است متهم کرد. نام چهار نفر دیگر نیز در این پرونده آمده است. دو نفر از اعضای گروه نوامبر سال گذشته و پیش از دستگیری خودکشی کرده بودند.

پلیس آلمان از همزمانی افزایش جرایم در سال‌های اخیر با فعالیت گروه‌های نئونازی نگران است و احتمال ممنوع کردن حزب ناسیوسیال سوسیالیست آلمان از نظرها دور نیست. بنا بر اعلام دادگاه آلمان ، هدف از این قتل ها ایجاد ترس میان اتباع خارجی مقیم آلمان بوده است.

دادگاه این مظنونین به قتل در مونیخ پایتخت ایالت باواریا برگزار می شود زیرا بیشتر مقتولین در این ناحیه زندگی می کردند.

دادستان کل آلمان گفت : به آته شیپه (Beate Zschape) مظنون است که به گروه راست افراطی ناسیونالیست سوسیالیست ظاهر عادی می داده و پوشش مشروعی برای زندگی آنها در آپارتمان های مسکونی شان فراهم می کرده تا بتوانند بدون جلب توجه همسایگان مرکزی برای فعالیت های تروریستی شان ایجاد کنند.

آخرین محلی که بعضی از اعضای این گروه در آن زندگی می کردند نوامبر سال گذشته به قصد از بین بردن مدارک منفجر شده بود اما پلیس با دسترسی به باقیمانده اسناد توانست به راز بخشی از این جنایات پی ببرد.

کد خبر 190701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز