یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هر چند نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از 24 ساعت بعد از برگزاری آن مشخص شد اما نتیجه این رقابت‌ها در فلوریدا شب گذشته مشخص شد.

مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: سرانجام پس از گذشت چهار روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتایج آن در فلوریدا مشخص شد و "باراک اوباما" توانست 29 رای الکترال کالج از این ایالت آمریکا بدست بیاورد.

براساس این گزارش، پیروزی اوباما بر رامنی در فلوریدا با اختلاف بسیار اندک انجام گرفت از همین رو خاطره انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 و رقابت میان "جرج بوش" و "ال‎گور" را زنده کرد.

یکی از دلایل به طول کشیدن اعلام نتیجه انتخابات در فلوریدا آن بود که امکان شمارش آرا بصورت الکترونیکی وجود نداشت.

برهمین اساس شب گذشته شمارش 100 درصد آرای مواخذه در فلوریدا پایان گرفت و بر اساس نتایج آن اوباما 50 درصد و رامنی 49.1 درصد آرا را تصاحب کردند.

برهمین اساس اختلاف رای اوباما با رامنی فقط 74 هزار رای بود و این به معنای آن است که اوباما با اختلاف نیم درصد برنده آرای فلوریدا شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، تا تاریخ 16 نوامبر باید نتیجه کلی شمارش آرا مشخص شود و بر همین اساس آرای نظامیان آمریکایی که در کشورهای دیگر رای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند نیز تا تاریخ 16 نوامبر مشص می‌شود.

این نتایج در حالی اعلام می‌شود که تاثیری در نتیجه اصلی انتخابات که در تاریخ 7 نوامبر اعلام شد و بر اساس آن اوباما ریاست کاخ سفید را برای چهار سال دیگر برعهده گرفت، ندارد.

کد خبر 190950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز