گروه حوادث: وقتی دزد فراری به روی مأموران پلیس آتش گشود، درگیری مسلحانه شروع شد اما در جریان این درگیری یک زن میانسال هدف اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت و مجروح شد.

متهم

ساعت 21:30شنبه، مأمور گشت موتورسوار کلانتری 148تهران سرگرم گشتزنی بود که در یکی از خیابان‌ها چشمش به موتوری افتاد که پلاکش دستکاری شده بود. دو مرد جوان سوار موتور بودند و رفتارشان کاملا مرموز بود. مأمور جوان آنها را زیرنظر گرفت و در همین هنگام متوجه شد موتورسیکلت کنار پیاده‌رو توقف کرد و یکی از مردان جوان به سمت عابرپیاده‌ای که از آنجا می‌گذشت رفت.

مرد جوان اسلحه‌اش را به طرف عابر پیاده گرفت تا اموالش را سرقت کند و مأمور پلیس با دیدن این صحنه برای دستگیری مرد مسلح وارد عمل شد. مرد جوان به محض مشاهده پلیس با پای پیاده فرار کرد و همدستش نیز با موتورسیکلت متواری شد. مأمور پلیس به تعقیب مرد مسلح پرداخت و وی را دید که وارد کوچه‌ای باریک شد. مرد مسلح وقتی دید مأمور پلیس دست بردار نیست و همچنان در تعقیب وی است سلاحش را به طرف او نشانه رفت و شروع به تهدید کرد.

مأمور پلیس با شلیک چند تیر هوایی از مرد سارق خواست تسلیم شود اما وی شروع به تیراندازی به سوی مأمور جوان کرد و به فرار ادامه داد. مأمور کلانتری که خود را در برابر مجرمی خطرناک می‌دید، به تعقیب او ادامه داد تا اینکه بعد از گذشت یک ساعت دزد مسلح وارد کوچه‌ای دیگر شد. مأمور جوان وقتی با تیراندازی دزد فراری روبه‌رو شد، با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح شروع به تیراندازی به سوی او کرد.

همزمان با این تعقیب و گریز خیابانی، تیمی از مأموران کلانتری که از طریق بی‌سیم در جریان حادثه قرار گرفته بودند، با دستور سرهنگ شمس، رئیس‌کلانتری 148تهران (انقلاب) راهی آنجا شدند و دقایقی بعد مرد مسلح به محاصره مأموران درآمد. متهم وقتی خود را در محاصره پلیس گرفتار دید اسلحه‌اش را به حیاط خانه‌ای پرتاب کرد که دقایقی بعد سلاح او توسط مأموران کشف شد.

مأموران کلانتری با دستگیری سارق تحت تعقیب، وی را به‌خودروی پلیس انتقال دادند اما پیش از ترک محل متوجه موضوع مهمی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد زمانی که بین مأمور کلانتری و دزد مسلح درگیری صورت گرفته بود، گلوله‌های سرگردان به زن 48ساله‌ای که داخل کوچه بوده اصابت کرده و هر دو پای او در این حادثه مجروح شده است.

زن مجروح برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال یافت و مأموران در بررسی محل موفق به کشف پوکه گلوله‌هایی شدند که از سلاح دزد مسلح شلیک شده بود. به این ترتیب پوکه‌ها در اختیار آزمایشگاه جنایی پلیس قرار گرفت تا در بررسی‌های تخصصی مشخص شود گلوله‌هایی که به پای زن میانسال اصابت کرده از سلاح جوان سارق شلیک شده یا مأمور پلیس.

گلوله‌های نامرئی

زن میانسال که در این حادثه مجروح شده در حال حاضر در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد. او در توضیح حادثه گفت: شوهرم دندانساز است و من مقابل محل کار او ایستاده بودم که ناگهان صدای ایست پلیس را شنیدم. پس از آن مأموری را دیدم که در تعقیب یک متهم است و مدام به او دستور ایست می‌دهد و تیر هوایی شلیک می‌کند. وقتی متهم فراری به سوی پلیس شلیک کرد و بین آنها درگیری شروع شد، ناگهان در پاهایم احساس درد و سوزش کردم و متوجه شدم که تیر خورده‌ام. همان لحظه دیدم که متهم اسلحه را پرتاب کرد و فراری شد.

تحقیق از مرد مسلح

بعد از انجام تحقیقات میدانی، بازجویی از مرد مسلح دستگیر شده آغاز شد. این متهم 22ساله به سرقت از مغازه‌ها و منازل اعتراف کرد و گفت: حدود سه روز پیش هنگامی که در اطراف میدان آزادی بودم این اسلحه را در خیابان پیدا کردم. ابتدا تصور کردم اسلحه قلابی است اما وقتی دیدم داخل اسلحه فشنگ است، آن را برداشتم. اما تا قبل از درگیری با مأمور پلیس هیچ وقت با آن شلیک نکرده بودم. حتی وقتی برای سرقت هم وارد مغازه‌ها می‌شدم از آن فقط برای تهدید استفاده می‌کردم.

وی که سابقه‌دار است و پیش از این به اتهام شرارت و درگیری به زندان رفته است درخصوص انگیزه‌اش از سرقت‌ها گفت: من به‌خاطر ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام ناچار شدم دست به دزدی بزنم. او اصرار داشت که هرچه زودتر به خواستگاری‌اش بروم و من چون پولی برای تشکیل زندگی نداشتم با همدستی دوستم نقشه سرقت کشیدیم.

به گزارش همشهری، این متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و جست‌و‌جو‌ها برای دستگیری همدست وی، شناسایی مالباخته‌ها و سایر جرائم احتمالی سارق مسلح و همدستش ادامه دارد.

کد خبر 190977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز