همشهری آنلاین: همزمان با آغاز دهه اول محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ده مجلس تعزیه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

پوستر نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به استقبال علاقمندان از برگزاری آیین تعزیه در سال های گذشته به میزبانی این فرهنگسرا، در دهه اول محرم سال جاری برای سومین سال پیاپی مراسم تعزیه خوانی عاشورایی هر شب ساعت 21 در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

ده مجلس تعزیه با همکاری و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ارشاد شهرستان خوانسار با حضور هنرمندان انجمن تعزیه خوانسار از روز جمعه 26 آبان، اول محرم ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود.

گروه تعزیه شهرستان خوانسار به سرپرستی علی یحیایی از 26 آبان تا 5 آذر هر شب با اجرای آیین تعزیه عاشورایی از ساعت 21 به روی صحنه می‌روند و علاقمندان می‌توانند با حضور در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به صورت رایگان تماشاگر اجرای این برنامه باشند.

همچنین نمایشگاه نسخ خطی نفیس تعزیه از روز 28 آبان تا 5 آذر به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران تهران دایر خواهد بود.

این نسخ با قدمت 120 الی 200 سال مجموعه ارزشمندی است که توسط علی یحیایی مدیر انجمن تعزیه خوانسار جمع آوری شده و برای نخستین بار در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 191261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز