همشهری‌آنلاین: چین به بزرگترین بازار سینمایی جهان تبدیل می‌‌شود. زمانی هالیوود به چین به چشم دشمن خود نگاه می‌کرد زیرا چین حقوق مالکیت معنوی را درباره تولیدات هالیوود رعایت نمی‌کرد.

china cinema

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اما حالا هالیوود با بازنگری در نگرش خود درباره چین، تلاش می‌کند چهره‌ای مثبت از چین ترسیم کند.

نگاهی مختصر به میزان فروش فیلم‌ها در چین نشان می‌دهد چرا چین به بزرگترین بازار محصولات هالیوود در خارج از آمریکا تبدیل می‌شود. بخش‌هایی از سه گانه سینمایی «مرد آهنی3» در چین ساخته شده است. این فیلم محصول مشترک شرکت چینی «مارول فیلم» و هالیوود است.

این همکاری های سینمایی سبب شده است امکان دسترسی کارگردان‌ها و فیلمسازان آمریکایی به بازار در حال رشد سینمای چین فراهم شود. برخی از پیش بینی‌ها حاکی از آن است که چین تا سال 2020 به بزرگترین بازار سینمایی جهان تبدیل می‌شود.

در حال حاضر فیلمسازان آمریکایی حضور چندانی در سینمای چین ندارند اما آنها با پی بردن به اهمیت بازار فیلم چین وارد این عرصه شده‌اند و به سرعت با شرکت‌های چینی در این زمینه همکاری می‌کنند.

کریس داد سناتور سابق آمریکایی که هم اکنون ریاست انجمن سینمایی آمریکا را برعهده دارد تاکید می‌کند هیچ محدودیتی درباره ساخت مشترک فیلم‌های آمریکایی- چینی وجود ندارد و همین رویه سبب شده است زمینه برای مشارکت فیلمسازان آمریکایی در ساخت فیلم در چین مهیا شود.

در حال حاضر، دولت چین فقط اجازه ساخت سی و چهار فیلم خارجی را در چین می‌دهد. البته فیلمسازان در چین هنوز با مشکلاتی از قبیل سانسورهای دولتی مواجه هستند. ساخت فیلم در چین بسیار دشوار است.

سال گذشته فقط پنج فیلم در چین اجازه یافتند با مشارکت شرکتهای خارجی ساخته شوند اما هیچیک از این شرکت‌ها آمریکایی نبودند.در حال حاضر دو میلیون و یکصد هزار نفر در آمریکا در مشاغلی مشغول کار هستند که به صورت غیرمستقیم با صنعت سینما و تلویزیون مرتبط است. باتوجه به اینکه بازار سینمای چین درحال رشد است، آمریکا می‌تواند در این زمینه نقش بسیار زیادی داشته باشد و حضور خود را پررنگ تر کند.

کد خبر 191371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز