گروه شهری: برج میلاد تهران به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری محرم و صفر از600هیئت شاخص شهر تهران دعوت کرده است تا با حضور در گنبد آسمان برج اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌های ‌ماه محرم و صفر کنند.

مراسم

بر این اساس هیئت‌های مذهبی صبح‌های پنجشنبه هرهفته در گنبد آسمان برج میلاد زیارت عاشورا را قرائت می‌کنند و در ایام محرم هر روز ساعت هفت صبح یک هیئت مراسم زیارت عاشورا را در برج برگزار می‌کند.بنابراین گزارش نخستین برنامه اجرا شده در شب اول محرم اختصاص به بزرگداشت شهید حسن تهرانی‌مقدم از دانشمندان حوزه نظامی داشت و اجرای 60برنامه دیگر به مناسبت ایام محرم و صفر آغاز شده است.

از امروز علاوه بر آیین‌های سوگ اقوام ایرانی شامل انواع کرنانوازی، تعزیه‌خوانی و... کنسرت اباعبدالله‌الحسین در سالن لیزریوم برج میلاد برگزار می‌شود و تا 24دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.کارگاه هنری حریم حرم از 9صبح تا 9شب، چهار مجلس شب شعر با حضور شعرای ادبیات عاشورا در مرکز همایش‌های برج،‌ برپایی سه کنسرت هنری به همراه مراسم تعزیه‌خوانی در گذرگاه برج میلاد، کنسرت سنتی وداع با حضور حسام‌الدین سراج در هفت و هشت دی‌ماه، رونمایی از کتاب‌های فاخر در حوزه نهج‌البلاغه و ادبیات عاشورا، عهدنامه مالک‌اشتر و نمایشگاهی از آثار هنری در رشته‌های خطاطی، ‌عکاسی و خط‌نقاشی از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام محرم و صفر در برج میلاد به اجرا درخواهد آمد.

دیروز فرزاد هوشیار مدیرعامل برج میلاد خبر داد که در شب شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسین کل نورپردازی‌های برج میلاد به احترام آن بزرگوار به‌مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.وی از راه‌اندازی باشگاه سینمایی تک سخن گفت که در ایام محرم و صفر در آن فیلم‌های سینمایی با محوریت واقعه کربلا اکران خواهد شد. به‌گفته مدیرعامل برج میلاد نمایش‌واره‌ای نیز تحت عنوان قیامت عشق آماده شده که حماسه عاشورا را با روایتی دیگر و با اجرای گروه کر نامیرا به مردم ارائه خواهد کرد.

اتفاقات جدید در برج میلاد

در برج میلاد تهران به‌گفته مدیرعامل آن، اتفاقات بزرگی افتاده است که از مهم‌ترین آن فعال‌سازی‌ حوزه‌های پیرامونی برج است نظیر راه‌اندازی باشگاه پینت بال که ظرفیت پذیرش هشت تیم را دارد همچنین رستوران‌هایی از انواع غذاهای استانی و بین‌المللی نیز در تپه‌های مشرف به برج افتتاح خواهد شد.

بنابراین گزارش قرار است موزه شهرداری در سه بخش تاریخچه، اقدامات و هدایا راه‌اندازی شود. هوشیار در توضیح گفت، آقای قالیباف تمامی هدایایی که به‌عنوان شهردار تهران دریافت کرده‌اند را به این موزه تقدیم کرده است.هوشیار از آغاز فاز دوم برج میلاد در قالب یک برنامه پنج‌ساله خبر داد که خاکبرداری دو هتل و یک مرکز تجارت جهانی آن انجام شده و توسط بنیاد تعاون ناجا به‌عنوان سرمایه‌گذار و مجری کار به انجام می‌رسد.

وی در مورد بهره‌برداری از سازه رأس برج میلاد نیز گفت: تمام طبقات سازه رأس به جز طبقه‌ای که آنتن‌های تلویزیون در آن کار شده تحویل بهره‌بردار است ضمن اینکه در کمیسیون عمران شهرداری کارگروهی مأمور بررسی این موضوع است و آنتن‌های دکل به سفارش سازمان صداوسیما در حال نصب است.

به گزارش همشهری دیروز یکی از خبرنگاران از هوشیار درباره شائبه‌های ارسال پارازیت از برج میلاد پرسید که وی به‌شدت آن را تکذیب کرد و گفت: هیچ دستگاه سینگال زنی در برج وجود ندارد زیرا کارکرد این برج مخابراتی است و وجود هرگونه سینگال موجب اختلال در سیستم‌های مخابراتی می‌شود.بنابراین گزارش، آمار مقایسه‌ای مهرماه سال گذشته با امسال نشان‌دهنده رشد سه برابری بازدید‌کنندگان خارجی از برج میلاد است.

کد خبر 191710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز