چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

آمریکا با استفاده از نرم‌افزارهای آمریکایی - اسرائیلی به کامپیوترهای دفتر ریاست‌جمهوری پیشین فرانسه رخنه کرد.

اوباما

نشریه فرانسوی لکسپرس به نقل از سازمان جنگ سایبری فرانسه گزارش کرد که در اردیبهشت‌ماه نوعی ویروس کامپیوتری به کامپیوترهای چندین نفر از دستیاران نزدیک نیکولا سارکوزی مانند خاویر موسکا ریاست کارکنان رئیس‌جمهوری فرانسه نفوذ کرد.به گزارش منابع خبری این ویروس ویژگی‌های ویروس فلیم را دارد که توسط یک تیم آمریکایی- اسرائیلی برای نفوذ به برنامه هسته‌ای ایران ساخته شده بود. مقامات فرانسوی مسئولیت رخنه به کامپیوترهای دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه را متوجه آمریکا می‌دانند. این حمله ظاهراً چند روز پیش از دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رخ داد که در آن سارکوزی مغلوب اولاند رقیب سوسیالیست خود شد.

هنگامی که خبرنگار لکسپرس این موضوع را از ژانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی آمریکا پرسید، وی این اتهام را انکار نکرد اما گفت ما شریک و متحدی بزرگ‌تر از فرانسه نداریم. وی افزود: ما در بسیاری از زمینه‌های مربوط به امنیت همکاری می‌کنیم و من به اینجا آمده‌ام تا هر چه بیشتر این پیوندها را تقویت کنم و پیوندهای جدیدی ایجاد کنم.

در این حال، برخی منابع خبری از بازنویسی قانونی در سنای آمریکا خبر می‌دهند که به مأموران اف بی‌آی اجازه می‌دهد به متن ای‌میل شهروندان آمریکایی دسترسی داشته باشند. این قانون اختیارات جاسوسی بیشتری به سازمان‌های دولتی آمریکا می‌دهد. پاتریک لیهی رئیس دمکرات کمیته قضایی سنا بازنگری مورد نظر سازمان‌های دولتی را در قانون یادشده انجام داده و قرار است هفته آینده درباره این طرح رأی‌گیری شود.

کد خبر 192102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز