گروه شهری: پس از تکمیل میدان امام حسین و برگزاری همایش جوانان حسینی در این میدان، خبر رسید که هم‌اکنون میدان امام حسین برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) آماده است و گردهمایی بزرگ بسیجیان در روز تاسوعا و برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین انجام می‌شود.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اجرای مراسم مذهبی در ایام محرم در این میدان اظهار داشت: هشتم، نهم و دهم محرم به‌طور قطع برنامه‌های مختلفی در میدان امام حسین و این خیابان برگزار خواهد شد.
به گفته ایازی، در دهه اول محرم برنامه‌های گسترده‌ای در شهر تهران برگزار می‌شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا خیمه‌های معرفت در سطح مناطق 22گانه برپا می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه به‌طور کل برای ایام محرم بیش از 300برنامه مذهبی پیش‌بینی شده است، درخصوص نحوه تبلیغات سطح شهر، عنوان کرد: شهرداری تبلیغات شهری را برای هویت‌بخشی فضاهای بصری در ایام محرم و صفر به‌طور گسترده به انجام می‌رساند.

امسال پرچم‌های بزرگی در تهران به اهتزاز در می‌آید و شهر سیاهپوش می‌شود. میدان امام حسین با تلاش شبانه‌روزی برای برگزاری مراسم مذهبی آماده شده و هم‌اکنون بستر برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا توسط هیئت‌های محلی و دسته‌جات فراهم شده است. امسال با پیاده‌راه‌سازی خیابان 17شهریور و ساماندهی میدان امام حسین توسط شهرداری تهران شرایط برای برگزاری مراسم مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی فراهم شده و دسته‌جات محلی برای برگزاری مراسم با مشکل ترافیک روبه‌رو نبوده و در امنیت کامل به اجرای برنامه‌های مذهبی می‌پردازند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در 72مسجد شاخص شهر، عزاداری در بیش از 200مسجد که به نام یا القاب امام حسین(ع) مزین شدند و برپایی نماز ظهر عاشورا در مناطق 22گانه پایتخت، گفت: تمامی برنامه‌های مذهبی شهرداری در‌ماه محرم با هدف تبیین و اعتلای حماسه عظیم حضرت سید‌الشهدا(ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به لزوم تعالی هرچه بیشتر معارف و درس‌های نهضت امام حسین(ع) افزود: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دقت ویژه به عبرت‌های عاشورا و با عنایت به اینکه موعظه‌ها و عزاداری‌های این ایام بیشتر به دهه اول‌ماه محرم خلاصه می‌شود، برآن شدیم به‌منظور ترویج و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ، معارف، درس‌ها و عبرت‌های نهضت حضرت سید‌الشهدا(ع)، برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را با محوریت مساجد، حوزه‌های علمیه و اماکن مذهبی در دست اقدام داشته باشیم.

آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری برای نظافت شهر در ایام عزاداری

گروه شهری: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری و نظافت شهر در ایام عزاداری خبر داد.
مجتبی عبداللهی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای نظافت پایتخت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: برنامه جمع‌آوری پسماندهای خانگی و تجاری و تخلیه مخازن، در تمامی محورها با مدنظر قرار دادن برنامه شبانه هیئت‌های عزاداری انجام شده است، به‌گونه‌ای که زمان فعالیت خودروهای جمع‌آوری پسماند با حرکت هیئت‌های عزاداری در معابر تداخلی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تسریع در امر نظافت معابر، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در نزدیکی تکایا و مساجد مستقر شده‌اند، اظهار کرد: کارگران مستقر در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری و محل توزیع نذورات در معابر پیرامون مساجد و حسینیه‌ها به مخازن چرخدار 120لیتری مجهز هستند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: به‌منظور تسریع در بازگرداندن نظافت معابر به حالت عادی، از ظرفیت پیمانکاران تفکیک پسماندهای خشک در جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف بهره‌گیری می‌شود.عبداللهی با اشاره به‌احتمال بارش باران یا برف در روزهای عزاداری اظهار کرد: برف‌روبی و رفع لغزندگی و آبگرفتگی معابر محدوده مساجد و حسینیه‌ها و همچنین مسیر عبور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری، در اولویت عملیات زمستانی قرار داشته و پس از رفع لغزندگی، بلافاصله پاکسازی و جمع‌آوری شن و نمک انجام می‌گیرد.

کد خبر 192119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز