یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: براساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به کشور از اواخر روز یک‌شنبه 5 آذر شمال‌غرب، غرب، جنوب، جنوب غربی و دامنه‌‌های مرکزی زاگرس ابرناکی، همراه با بارش باران گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سازمان هواشناسی گستره این سامانه بتدریج به دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر نیز می‌رسد که بارش‌های در برخی مناطق غرب و سواحل غربی خلیج فارس از شدت بیشتری خواهد بود.

بر اساس این گزارش از بعدازظهر روز دوشنبه 6 آذر تا روز سه‌شنبه 7 آذر با نفوذ جریانات شمالی بارش‌ها در سواحل شمالی کشور تشدید می‌گردد و دامنه فعالیت سامانه بارشی، مرکز و برخی استان‌های شرقی کشور را نیز فرا می‌گیرد. که در همین مدت بارش‌ها در جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت.

در ادامه با کاهش ناپایدادری و شدت بارش‌ها در اواخر روز سه‌شنبه در نوارغربی کشور، از روز چهارشنبه 8 آذر نوار شرقی و سواحل شمالی کشور بارش خواهد داشت.

شایان ذکر است خلیج فارس و تنگه هرمز طی 3 روز آینده مواج می‌باشد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف بوده و در مناطق جنوبی تر با رعد و برق همراه خواهد بود.

کد خبر 192328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز