همشهری آنلاین: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اهدای نقاشی بزرگ عاشورایی هنرمندان این استان به موزه نجف اشرف خبر داد.

نقاشی

به گزارش ایرنا، محمد مطهری‌ فر در مراسم رونمایی از نقاشی بزرگ عاشورایی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: برای خلق این اثر نقاشی 12 هنرمند تلاش کردند.

وی گفت: برای انتقال فرهنگهای دینی و معنوی از قبیل فرهنگ عاشورا در بین مردم ابزارهای مختلفی وجود دارد که هنر نقاشی یکی از مهمترین ابزارها در این ارتباط است.

مسئول گروه هنری نقاشی بزرگ عاشورایی خراسان جنوبی نیز گفت: این اثر برخاسته از وقایع و جریانات عظیم معنوی عاشورا و کربلا است و در مجموع طول و عرض آن 14 متر مربع است.

محمد استانستی افزود: مراحل خلق این اثر از پارسال آغاز شد و طراحی آن سه ماه پیش به اتمام رسید و تکمیل اثر طی دو روز از صبح تاسوعا تا عصر عاشورا انجام شد.

وی ادامه داد: صحنه‌هایی از قبیل وداع امام حسین(ع) با اهل حرم، ورود حضرت عباس(ع) در نهر فرات، تنها شدن اباعبدالله الحسین(ع) در میدان نبرد، لحظه آوردن بدن علی اکبر(ع) به خمیه، لشگر یزیدیان، رشادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در زمان آوردن آب، ترس و فرار کودکان حرم و آتش زدن خیمه‌ ها در این نقاشی به تصویر کشیده شده است.

او اضافه کرد: اگر هنر نقاشی به خوبی در جامعه ترویج و نهادینه شود، می‌تواند در تمامی زمینه ‌ها و در راستای فرهنگ ‌سازی دینی بسیار مثمرثمر واقع شود.

وی گفت: زبان هنر بهترین وسیله برای اشاعه و تبیین فرهنگ نهضت عاشورا است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مسئول گروه هنری نقاشی بزرگ عاشورایی خراسان جنوبی ادامه داد: ارزش این کار هنری در موضوع آن است که گوشه‌هایی از قیام کربلا را به تصویر کشیده است.

 

کد خبر 192506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز