همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ماموران ناجا در برخورد با متهمان نباید از حدود شرعی تجاوز کنند گفت: میزان احساس امنیت در جامعه به 59 درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان گلستان در سخنانی ضمن تسلیت ماه‌محرم و شهادت امام‌حسین (ع) و یارانش، گفت: نقطه آغاز نهضت حضرت امام‌خمینی (ره) و شروع انقلاب اسلامی از کربلا نشأت می‌گیرد و کارکنان نیروی انتظامی لباس اباعبدالله‌الحسین (ع) را برتن کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف و ابزاررسیدن به هدف در اسلام باید مقدس باشد، تصریح‌کرد: ماموران نیروی انتظامی در برخورد با متهمان نباید از حدود شرعی تجاوز کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود به وضعیت امنیت موجود در استان گلستان اشاره کرد و گفت: امنیت در این استان بسیار مطلوب و در سطح بالایی قرار دارد که با تشکیل مرزبانی حلقه‌های انتظامی در استان گلستان تکمیل شده است.

احمدی‌مقدم تحریم‌های آمریکا و کشورهای‌غربی را بر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و خاطرنشان کرد: نگذاشتیم این تحریم‌ها کوچکترین تأثیری بر ماموریت‌های نیروی انتظامی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رابطه مستقیم امنیت و احساس امنیت در جامعه گفت: ارتقاء احساس در جامعه در گروه ارتقاء امنیت حاکم بر آن است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی برای مقابله با جرایم و تخلفات جدید در جامعه گفت: با توجه به گسترش رسانه‌ها و سرعت انتقال اخبار در جامعه فاصله‌های جغرافیایی نیز کوتاه شده است به طوری که وقوع جرم در یک منطقه موجب احساس ناامنی در دیگر مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز احساس امنیت در جامعه به اندازه امنیت مهم است تصریح‌کرد: برای ارتقای احساس امنیت در جامعه باید امنیت را ارتقاء دهیم.

فرمانده ناجا ادامه داد:ارتقای امنیت در جامعه با مشارکت مردم محقق می‌شود و مردم با به کارگیری روش‌های پیشگیری از جرم نقش بسیار مهمی در ارتقای امنیت جامعه دارند.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: در هشت سال گذشته احساس امنیت در کشور در حد 39 تا 40 درصد بود، در حالی که این میزان اکنون به 59 درصد رسیده است.

وی امنیت و احساس امنیت در استان گلستان را به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این استان بالاتر از میانگین کشوری عنوان‌کرد و گفت: این در حالی است که میزان احساس امنیت در سال‌های گذشته در این استان در بدترین شرایط ممکن بود.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل جرائم جدید نظیر جرائم فضای مجازی، شرکت‌های هرمی و جعل‌های جدید اشاره کرد و گفت: در حوزه جرائم جنایی نظیر قتل، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف نیز جرائم تا حد بسیار خوبی کاهش یافته است.

وی به نتایج اقدامات پلیس در انسداد مرزها خصوصا در مرزهای جنوب شرق کشور اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات پلیس در این زمینه موجب شده است که ورود موادمخدر از مرزهای خاکی به مرزهای دریایی کشیده شود و در این زمینه نیز با تدابیر صورت گرفته شاهد افزایش کشفیات در حوزه موادمخدر بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت موادمخدر در کشور افغانستان به تشدید اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه پرداخت و گفت: در گذشته 62 درصد موادمخدر تولیدشده در افغانستان از طریق ایران ترانزیت می شد در حالی که این میزان اکنون به کمتر از 30 درصد رسیده است.

وی تشکیل فرماندهی مرزبانی را در تقویت امنیت مرزهای کشور بسیار موثر دانست و یادآورشد: با تشکیل مرزبانی خلاء‌های انتظامی در مرزهای کشور برطرف شد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در جمع‌آوری تجهیزات گیرنده از ماهواره‌ای در کشور تاکید کرد: ملاک ما در این راستا اجرای قانون است و جدیت بیشتر دستگاه قضایی در این زمینه می‌تواند در کاهش استفاده از تجهیزات گیرنده از ماهواره در کشور موثرتر باشد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر تاثیر جذابیت برنامه‌های رسانه ملی در کاهش استفاده از ماهواره در جامعه خاطرنشان کرد :جذابیت برنامه‌های رسانه ملی علاوه بر افزایش مخاطب می‌تواند در تغییر ذائقه مردم نیز تاثیرات به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به آمار تعداد کشته‌شدگان موتورسوار در سوانح رانندگی گفت: باید با اقدامات فرهنگی و مهندسی ترافیک در راستای کاهش تلفات رانندگی گام برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی اجرای قانونی جدید راهنمایی و رانندگی را یادآور شد و گفت: با اجرای جدید قانون راهنمایی، اعمال قانون یک سوم کمتر شده و تلفات ناشی از تصادفات به کمتر از 19 هزار تن رسیده که در آینده باید به زیر 10 هزار تن برسد.

کد خبر 193431
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز