چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: از هفته آینده 30 جایگاه در تهران برای عرضه سوخت با کارت هوشمند راه‌اندازی خواهند شد.

ناصر رئیسی فر، نماینده جایگاه‌داران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر هیچ جایگاهی به طور کامل برای عرضه سوخت با کارت هوشمند راه‌اندازی نشده‌، اما قرار است در هفته آینده 30 جایگاه عرضه سوخت با کارت هوشمند در تهران به طور آزمایشی راه‌اندازی شود که تجهیز کردن آنها در مرحله پایانی است.

وی افزود: با توجه به این که بیش از 50 درصد مردم در تهران کارت‌های هوشمت سوخت را دریافت کرده‌اند، قرار است این طرح آزمایشی در شهر تهران اجرا شود. البته لازم است اطلاع رسانی‌های لازم برای آگاهی مردم انجام شود و افراد این آگاهی را پیدا کنند که این طرح تنها برای فعال کردن کارت‌های آنهاست و هیچ اقدامی با استفاده از کارت‌ها صورت نخواهد گرفت.

این کارشناس امور اقتصادی افزود: البته تعداد یک تا دو تلمبه در هر جایگاه از اواخر اسفند برای استفاده آزمایشی از کارت هوشمند در تهران راه‌اندازی شدند، اما برای آزمایش سیستم کافی نبودند.

رئیسی فر، پیشرفت توزیع کارت‌های هوشمند را مطلوب دانست و بیان کرد: از حدود پنج میلیون کارت هوشمند خودرو که به پست تحویل شده‌اند، نزدیک به چهار میلیون توزیع شده‌ و بقیه در حال تحویل هستند.

با همکاری ناجا و پست سایتی‌هایی هم برای دریافت اطلاعات زمان و محل توزیع کارت‌ها وجود دارد و افراد می‌توانند از آن طریق کارت خود را رد‌یابی کنند.

همچنین ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های موتورسیکلت‌ها در حال انجام است و افراد می‌توانند با توجه به اعلام‌های بعدی از ساعت و روز مراجعه کارت خود را دریافت کنند؛ بنابراین به جز تعداد محدودی از کارت‌ها که بدون آدرس یا تغییر محل سکونت هستند، بقیه کارت‌ها در زمان مقرر توزیع خواهند شد.

او، درباره وضعیت‌ جایگاه‌های عرضه سوخت با کارت هوشمند به ایسنا گفت: اکثر قریب به اتفاق جایگاه‌ها در تهران به جز تعداد محدودی که به تلمبه‌های متفاوتی نیاز دارند، تجهیز شده‌اند.

در شهرستان‌ها هنوز اقدام چندانی در این زمینه صورت نگرفته، اما قرار است در طی یک مدت زمانی تجهیز این جایگاه‌ها نیز آغاز شوند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه قرار است از ابتدای خرداد ماه طرح سهمیه بندی سوخت با کارت هوشمند انجام شود، اما به نظر می‌رسد این طرح به دلیل وسعت کار و امکانات گسترده‌ای که نیاز دارد، در این مدت عملی نشود و این احتمال وجود دارد که تا پایان نیمه نخست امسال طرح عرضه سوخت با کارت هوشمند و اعمال سهمیه بندی به طور کامل اجرایی شود.

رئیسی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: بهتر بود به جای اعمال سهمیه‌بندی و استفاده از کارت هوشمند، سوخت به قیمت واقعی عرضه شود و با کنترل و نظارت دقیق و با برنامه‌ای مدون، هم مشکل سوخت برطرف و هم از بروز تورم جلوگیری شود.

کد خبر 19352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز