همشهری‌آنلاین: آسمان واشنگتن آرام به نظر می‌رسد اما فقط سه هفته مانده به پایان سال 2012 داخل این ساختمان، ساختمان کنگره اضطراب موج می‌زند.

fiscal cliff

چرا که در صورت عدم توافق قانونگذاران بر سر تمدید محرک‌های اقتصادی که در حال حاضر به اجرا در آمده‌اند بزرگترین اقتصاد جهان به احتمال زیاد وارد رکود اقتصادی می‌شود.

عدم توافق به معنی افزایش مالیات و کاهش اجباری هزینه‌های دولت از اول ژانویه است.

در جلسه مشترک ویژه‌ای که بین کمیته اقتصادی مجلس نمایندگان و سنا برگزار شد دو طرف تاکید کردند که باید هر چه سریعتر بر سر توافق حاصل شود.

در حالی که باراک اوباما و نمایندگان دموکرات حامی او خواهان افزایش مالیات برای کسانی هستند که بیش از 250 هزار دلار در سال درآمد دارند، جمهوریخواهان و جان بینر رئیس مجلس نمایندگان مخالف این طرح هستند.

نتایج چند نظرسنجی حاکی از علاقه اکثر مردم آمریکا به افزایش مالیات ثروتمندان است و همین مساله جمهوریخواهان را نگران کاهش محبوبیتشان در صورت مخالفت با این افزایش کرده است.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می‌گوید: «اگر آمریکا از صخره مالی سقوط کند، مالیات ثروتمندان به طور خودکار افزایش پیدا می کند. به همین دلیل بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه از رهبران کنگره می‌خواهند که دست از مخالفت با مالیات‌های بالا بردارند و به مذاکره بنشینند.»

کد خبر 193524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز