مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاسینی همچنان به ماموریت مدارگردی‌اش به دور سیاره زحل ادامه می‌دهد و تصاویر باورنکردنی از این سیاره به زمین ارسال می‌کند،‌ اما به تازگی یکی از زیبا‌ترین آثارش را از چهره تاریک زحل به زمین ارسال کرده‌است.

زحل

سیاره زحل

به گزارش NBC، تیم عملیات فضاپیمای کاسینی در لابراتوار مرکزی تصویربرداری کاسینی پرتره‌ای زیبا از بخش تاریک زحل را منتشر کرده‌اند.

به گفته محققان در میان تمامی تصاویر زیبایی که تاکنون از کاسینی به زمین ارسال شده،‌تصاویری که از بخش تاریک سیاره زحل به ثبت رسیده‌اند جلوه‌ای خیره‌کننده‌تر دارد.

کاسینی در ماه اکتبر دوربین خود را به سوی سیاره زحل چرخانده و درحالی که خورشید کاملا توسط حلقه زحل مسدود شده است، سایه‌ای بر روی سیستم حلقه‌های این سیاره به وجود آمده است. همچنین پشت حلقه‌ها به واسطه نور خورشید درخشان شده‌است.

آخرین باری که کاسینی توانسته بود از زحل در سایه عکاسی کند به سال 2006 باز‌ می‌گردد،‌ تصویری که خوشبختانه نقطه آبی کم‌رنگ زمین نیز در پشت آن دیده می‌شد. اما دراین تصویر جدید تصویر زمین در پشت حلقه‌های زحل مسدود شده‌است و تنها دو قمر زحلی انسلادوس و تتیس در سمت چپ و پایین تصویر قابل مشاهده‌اند.

کد خبر 194952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز