مدیر دفتر منطقه خاورمیانه بخش بهترین عملکرد‌ها و راهبری محلی (BLP برنامه اسکان بشر سازمان‌ملل) و عضو کمیته بین‌الملل پنجمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تهران از معرفی این جشنواره توسط جامعه جهانی معماری (World Architecture Community) در صفحه نخست وب سایت آن سازمان خبر داد.

رضا پوروزیری با اعلام این مطلب افزود: جامعه جهانی معماری یکی از مراکز معتبر بین‌المللی است. این مرکز یک مرجع جدی برای معماران، شهر سازان و برنامه‌ریزان شهری است و در جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری نیز همکاری خواهد داشت و اکنون لینک جشنواره در صفحه نخست این وب سایت بارگذاری شده است. به اعتقاد وی، سطح تماس بسیار خوبی میان جامعه حرفه‌ای علوم شهری جهان و ایران پیدا شده است زیرا اکثر برنامه‌های بزرگ شهری از طریق این وب سایت اعلام می‌شود.

پوروزیری اظهار کرد: براساس ضرورت استفاده از ظرفیت‌های برنامه بهترین عملکردها و راهبری محلی برنامه اسکان بشر ملل متحد، تعداد 98پروژه از پروژه‌های این بخش، برای شرکت در جشنواره ارسال شده است. بهترین عملکردهایی که برنامه اسکان بشر برای سال‌های 2010و 2012معرفی کرده، حدود 100پروژه است که براساس تفاهم انجام شده با رئیس بخش BLP جهانی، این پروژه‌ها در جشنواره امسال پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، شرکت داده خواهند شد.

این عضو کمیته بین‌الملل پنجمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری افزود: همچنین از بخش بین‌الملل برنامه اسکان بشر سازمان ملل خواسته شده است تا پس از برگزاری جشنواره و معرفی برگزیدگان آن، ویژه نامه‌ مشترکی میان آن سازمان و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به‌عنوان میزبان و متولی اصلی جشنواره به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های سازمان ملل منتشر شود تا در آن دستاوردها و برگزیده‌های جشنواره معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مشترک این جشنواره و ارتقای آن به یک رویداد مهم وتخصصی بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری، یکی از بندهای مطروحه در تفاهمنامه همکاری میان برنامه اسکان بشر و شهرداری تهران است. پوروزیری خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی تهران فرصت بزرگی است تا با مشارکت سازمان ملل به‌عنوان یکی از جشنواره‌های جدی و اساسی در پژوهش در مدیریت شهری تبدیل شود.

کد خبر 195273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز