همشهری‌آنلاین: دو پایان‌نامه‌ دکتری از دانشگا‌ه‌های علوم وتحقیقات تهران و دانشگاه تربیت مدرس،جایزه دور دوم استادفتح‌الله مجتبایی را به خود اختصاص دادند.

جایزه مجتبایی

 به گزارش همشهری‌آنلاین دومین دوره جایزه دکتر فتح الله مجتبایی عصر  یکشنبه سوم دی ماه با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی در شهر کتاب  بخارست برگزار شد.

در این مراسم پایان نامه‌های برگزیده این دوره از جایزه فتح الله مجتبایی در حوزه تاریخ و عرفان و ادبیات فارسی به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش ادبیات فارسی پایان‌نامه علیرضا اسدی با عنوان «نقد و بررسی جنبه های سورآلیستی در حکایت عرفانی منثور تا قرن هشتم هجری قمری» برگزیده شد.

در بخش تاریخ و عرفان هم پایان‌نامه محمدرضا عدلی با عنوان «جنبه های اجتماعی رهبانیت در دین بودایی و مقایسه آن با آداب اجتماعی خانقاه و تصوف» برگزیده شد.

در این مراسم چهره‌هایی مانند فتح‌الله مجتبایی، ضیا موحد، مهدی فیروزان، حسین معصومی همدانی، احمد سمیعی گیلانی، طهمورث ساجدی، شهرام پازوکی،محمد دهقانی،غلامرضا خاکی، علی آل داود، هوشنگ رهنما، ساغروانی،و ... حضور داشتند.

تمرکز اصلی مباحث بر نقد و حمله به وضعیت پایان‌نامه‌نویسی در دانشگاه‌های ایران اختصاص داشت که دکتر ضیاء‌موحد،حسین معصومی همدانی،غلامرضا خاکی در این زمینه و با ارائه مصادیقی از وضعیت اسفبار پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌های ایران انتقاد کردند.

در این مراسم علی اصغر محمدخانی اعلام کرد که از سال آینده با همکاری با دانشگاه تبریز جایزه بهترین پایان‌نامه در موضوع حافظ به نام جایزه استاد زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی برگزار می‌شود .

گزارش تکمیلی این مراسم به زودی در همشهری‌آنلاین خواهد آمد.

کد خبر 195396
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز