همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه امروز منحرفان طلبکار نظام شده‌اند از حامیان دیروز این جریان بشدت انتقاد کرد و گفت: کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت و انتقام از زحمتکشان نظام مسبب وضع امروز شدند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، آموزگاران و استادان را از مهم‌ترین اقشار سازنده تاریخ معاصر کشور خواند و با بیان اینکه پایه رشد علمی و توسعه کشور در مدارس شکل می‌گیرد، گفت: آموزش و پرورش سالم و صالح می‌تواند زمینه انقلاب علمی در کشور را به وجود آورد و ما باید قدردان استعدادهای بی‌نظیر و درخشان دانش‌آموزان و دانشجویان خود که نعمات خداوند هستند، باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شکل‌گیری انجمن اسلامی معلمان و سابقه فعالیت آن اشاره کرد و افزود: این تشکّل بزرگ و ریشه‌دار مسیر خود را از قبل از انقلاب تاکنون به خوبی و به صورت صحیح حفظ کرده، چرا که اعضای آن انسان‌های فرهیخته، فهیم و قابل احترام جامعه هستند و مردم به ویژه جوانان همواره مدیون تلاش‌های خاموش و بدون توقع آن‌ها هستیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی علی‌رغم مشکلات و موانع داخلی و خارجی توانست بر شانه‌های اعتماد و همراهی مردم روند رو به جلو و پیشرفت خود را تا زمانی که سوءتدبیر و انحراف از مبانی و مسیر به میان نیامد، طی کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به میدان داری جریانی که علی‌رغم حسن‌نیت با اهداف امام و انقلاب بیگانه بود و تجربه میدان‌های سخت را نداشت، گفت: این جریان با وجود هشدارهای دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به‌گونه‌ای مورد حمایت قرار گرفت که اکنون نه تنها پاسخگوی وضع به وجود آمده نیستند بلکه حامیان خود را نیز برنمی‌تابند و طلبکار و مدعی نظام شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخصه بارز این جریان منحرف را نادیده گرفتن دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب خواند و تصریح کرد: کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند و از همین زمان پیشرفت کشور کُند و دچار مشکل شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعتقادات، احکام و اخلاقیات را ارکان اسلام و جامعه اسلامی خواند و با تأکید بر لزوم تقویت این سه جنبه در جامعه گفت: ترویج دروغ، تهمت و تخریب و نیز توسل به ریا، تضییع حقوق مردم، وعده‌های غیرقابل عمل و فضیلت‌سوزی را تضعیف‌کننده اعتقاد و اخلاق عمومی است و باید به شدت با این اعمال در سطح حکومت برخورد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اخلاص را مهم‌ترین سرمایه و موتور حرکت انقلاب و نظام اسلامی خواند و افزود: اگر اخلاص مسئولان در کنار اعتماد مردم نبود، چطور می‌توانستیم با دست خالی بر استبداد پهلوی، استعمار خارجی، شورش‌ها، جنگ تحمیلی پیروز و راه آبادانی کشور را در پیش گیریم؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعتمادسوزی را از بزرگ‌ترین گناهان خواند و با اشاره به نقش اساسی مردم در سرنوشت کشور و تصمیم‌سازی‌ها گفت: در قانون اساسی ما آزادی مطبوعات، اجتماعات و احزاب و نیز آزادی‌های فردی و اجتماعی به وضوح تصریح شده است و لازم است توجه بیشتری به بخش حقوق مردم در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آنان صورت گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پی درخواست حاضران برای ارائه رهنمود درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و رفع مشکلات کشور، گفتگو و رایزنی میان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام را راه رسیدن به تفاهم خواند و تصریح کرد: در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست و امیدواریم همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفتگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار و نیز از نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق برای برون‌رفت از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

در ابتدای این دیدار آقای داود محمدی، رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران به همراه تنی چند از حاضران، گزارشی از وضعیت نظام آموزشی و نیز اوضاع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ارائه و با اشاره به در پیش بودن انتخابات آینده ریاست جمهوری، حضور فعال‌تر سرمایه‌های نظام و ارکانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این عرصه را لازم و خواهان گشایش فضای سیاسی و عمومی کشور برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و ایجاد شرایط برابر برای فعالیت گروه‌ها و تشکّل‌های سیاسی وفادار به نظام و در چارچوب قانون اساسی شدند.

کد خبر 196497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز