یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود ادامه اجرای طرح خرید و ذخیره سازی میوه و مرکبات و در شرایطی که وزارت بازرگانی با تاکید بر عرضه مستقیم میوه و مرکبات سعی در کنترل بازار دارد، روند افزایش قیمت میوه و برخی دیگر از اقلام خوراکی همچنان ادامه دارد.

به گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 24 فروردین ماه جاری متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی افزایش داشته که در این راستا، قیمت میوه‌های تازه 21.6 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که پیش از این مسئولین وزارت بازرگانی در زمینه علل افزایش قیمت مرکبات در بازار‌های سطح شهر، پایان دوره تولید این محصولات و تغییر الگوی مصرف مردم با ورود میوه‌های بهاره به بازار را عامل کاهش مجدد قیمت‌ها قلمداد می‌کردند، اما تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از افزایش 5/73 درصدی قیمت لیموشیرین و افزایش 2/3 الی 7/30 درصدی سایر اقلام حکایت دارد، همچنین این محصولات در میادین میوه و تره‌بار نیز توزیع نمی‌شود و در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت خیار 9/3 درصد و گوجه فرنگی 9/45 درصد افزایش یافته است.

همچنین در تداوم روند افزایش قیمت‌ها، قیمت مرغ و تخم مرغ نیز در شرایطی افزایش یافته که وزارت بازرگانی در روزهای گذشته با عرضه مستقیم مرغ و تخم مرغ، سعی در جلوگیری از تداوم روند افزایش قیمت این محصولات داشته است.

اما قیمت هر شانه تخم مرغ با افزایش1/5 درصدی به 24000 الی 28000 ریال رسیده و قیمت گوشت مرغ نیز افزایش 3/1 درصدی را شاهد بوده است.

کد خبر 19686

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز