همشهری آنلاین: مایکروسافت در نوامبر گذشته بدون اعلام تاریخ معینی گفته بود که می‌خواهد سرویس پیام‌رسان اینترنتی خود "لایو مسنجر" را تعطیل کند؛ اکنون این شرکت با فرستادن ای میل‌هایی به کاربرانش اطلاع‌رسانی درباره این تغییرات را آغاز کرده است.

skype

به گزارش دیلی تلگراف ای‌میل‌های فرستاده شده بوسیله مایکروسافت به کاربران حاکی از آن است که این سرویس برای کاربران کامپیوترهای رومیزی تا 15 مارس تعطیل خواهد شد.

کاربران لایو مسنجر (Live Messenger) بر روی سایر سیستم‎ها مانند کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت هنوز می‌توانند از آن استفاده کنند، اما این سرویس در این دستگاه‌ها هم نهایتا بسته خواهد شد.

مایکروسافت از پیش این امکان را برای کاربران لایو مسنجر فراهم آورده است که اکانت‌های‌شان را به اسکایپ، شرکت تلفن اینترنتی منتقل کنند که مایکروسافت در ماه مه گذشته آن را خرید.

افرادی که از لایو مسنجر استفاده می‌کنند، می‎توانند با دانلود کردن اسکایپ و نصب آن، با اسم کاربری و رمزواژه لایو مسنجرشان وارد اسکایپ شوند. فهرست تماس‌های آنها هم به اسکایپ منتقل خواهد شد.

مایکروسافت با کنارگذاشتن لایو مسنجر در واقع سرویس کوچکتر در میان دو سرویس پیام‌رسانی‌اش را تعطیل خواهد کرد. اسکایپ حدود 280 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد- که تقریبا سه برابر شمار کاربران لایو مسنجر است.

کد خبر 197696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز